• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zadania gmin w ramach CEIDG. Konstytucja biznesu, zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej. Zmiany w przepisach

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie, które ma na celu zapoznanie pracowników gmin realizujących zadania w ramach CEIDG z procedurami oraz obowiązkami zdefiniowanymi w przepisach „Konstytucji Biznesu”, regulacjami prawnymi dotyczącymi sukcesji przedsiębiorstwa osoby fizycznej oraz ze zmianami w funkcjonowaniu CEIDG, wprowadzonymi w 2020 roku.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Podniesienie kwalifikacji w zakresie realizowania zadań związanych z obsługą systemu CEIDG.
  • Omówienie zagadnień związanych z wpisem do CEIDG w zakresie danych zarządcy sukcesyjnego, dokonywaniem zgłoszeń do ZUS, w sytuacji rejestracji działalności, zmianą danych, zawieszeniem, wznowieniem, zaprzestaniem działalności gospodarczej, ułatwieniami podczas rejestracji działalności gospodarczej.
  • Przedstawienie zmian, które obowiązują od 1 stycznia 2020r. 
  • Poznanie najczęściej występujących błędów.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych, wymiany doświadczeń z ekspertem i innymi uczestnikami szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program

1. Zadania gmin w ramach CEIDG na podstawie ustaw: Prawo przedsiębiorców, ustawy o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy, ustawy o zasadach uczestnictwa przedsiębiorców zagranicznych i innych osób zagranicznych w obrocie gospodarczym na terytorium RP.

2. Zarząd sukcesyjny przedsiębiorstwem osoby fizycznej.

3. Powołanie zarządcy sukcesyjnego przez przedsiębiorcę, powołanie zarządcy sukcesyjnego po śmierci przedsiębiorcy.

4. Wpis do CEIDG w zakresie danych zarządcy sukcesyjnego.

5. Ujawnianie informacji w CEIDG związanych z wygaśnięciem zarządu sukcesyjnego.

6. Formularz CEIDG-1.

7. Działalność nierejestrowa.

8. Ulga na start.

9. Dane ewidencyjne przedsiębiorcy i dane informacyjne o przedsiębiorcy.

10. Dane adresowe wpisywane do CEIDG.

11. Zasady przy zawieszaniu, wznawianiu i zaprzestaniu wykonywania działalności gospodarczej.

12. Zasady zgłaszania zmian danych wpisywanych do CEIDG.

13. Udostępnianie w CEIDG informacji o udzielonych przez przedsiębiorców pełnomocnictwach oraz ustanowionych prokurentach.

zwiń
rozwiń
Adresaci

Pracownicy urzędów gmin i miast zajmujących się ewidencją działalności gospodarczej.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony ekspert, praktyk, od 15 lat zajmuje się tematyką dotyczącą ewidencji działalności gospodarczej. Obecnie kierownik referatu informacji i obsługi przedsiębiorców Urzędu Miasta. Od 2011r. przeprowadził kilkadziesiąt szkoleń związanych z tematyką Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

zwiń
rozwiń