• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Obowiązkowe informacje o warunkach zatrudnienia. Nowy zakres po zmianie przepisów

online
Ważne informacje o szkoleniu

Planowane zmiany w Kodeksie Pracy nakładają na pracodawców wiele dodatkowych obowiązków informacyjnych. Rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia o informacje, jakie pracodawca musi przekazywać pracownikom zarówno przy zawieraniu umowy o pracę jak i w trakcie jej trwania sprawi, że omawiany dokument stanie się bardzo skomplikowany i wielostronicowy, tym bardziej, że każda taka informacja musi być indywidualnie dopasowana do każdego pracownika. W związku z tym jego przygotowanie może przysporzyć wiele trudności. Jednak już teraz możecie Państwo przygotować projekt informacji o warunkach zatrudnienia w nowym brzmieniu i to szkolenie Państwu w tym pomoże.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Kompleksowe omówienie i przedstawienie uczestnikom wszelkich prawidłowych praktyk tworzenia informacji o warunkach zatrudnienia w zakładach pracy, w których funkcjonuje regulamin pracy jak i w tych, gdzie go nie ma.
  • Uświadomienie uczestnikom jakie są skutki prawne dla pracodawcy i sankcje za nieprzekazanie pracownikom informacji o warunkach zatrudnienia.
  • Omówienie zmian związanych z zatrudnianiem pracowników.
  • Możliwość konsultacji w trakcie szkolenia z prowadzącą i uzyskanie odpowiedzi na indywidulane kwestie problemowe.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Zmiany przepisów dotyczące zakresu obowiązkowej informacji związanej z zatrudnieniem nowych pracowników:
  • treść informacji o warunkach zatrudnienia,
  • termin na przekazanie informacji pracownikom,
  • sposób i forma przekazywania pracownikowi informacji,
  • obowiązujący pracownika dobowy i tygodniowy wymiar czasu pracy,
  • przysługujące pracownikowi przerwy w pracy,
  • przysługujący pracownikowi dobowy i tygodniowy odpoczynek,
  • zasady dotyczące przerw w godzinach nadliczbowych i rekompensata,
  • zasady przechodzenia ze zmiany na zmianę – w przypadku pracy zmianowej,
  • zasady dotyczące przemieszczania się między miejscami wykonywania pracy – w przypadku kilku miejsc wykonywania pracy,
  • składniki wynagrodzenia inne niż określone w umowie o pracę oraz świadczenia pieniężne lub rzeczowe.
  • wymiar przysługującego pracownikowi płatnego urlopu, w szczególności wypoczynkowego oraz procedur jego przyznawania i ustalania,
  • obowiązująca procedura rozwiązywania stosunku pracy – w tym wymogi formalne, długość okresów wypowiedzenia oraz termin odwołania się do sądu pracy,
  • prawo pracownika do szkoleń – ogólne zasady polityki szkoleniowej pracodawcy,
  • układ zbiorowy pracy lub inne porozumienie zbiorowe, którym pracodawca jest objęty,
  • obowiązek poinformowania pracowników o nazwie instytucji, do której wpływają składki ubezpieczenia społeczne,
  • obowiązek informowania o każdorazowej zmianie adresu siedziby pracodawcy.
  1. Obowiązki pracodawcy, w przypadku umów o pracę trwających w dniu wejścia w życie nowych przepisów:
  • uzupełnienie (zaktualizowanie) stosowanych przez pracodawcę informacji,
  • termin na uzupełnienie informacji o warunkach zatrudnienia.
  1. Jak będzie wyglądała informacja o warunkach zatrudnienia dla pracownika delegowanego?
  2. Rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej:
  • o określenie jednostki organizacyjnej pracodawcy, w której strukturze znajduje się stanowisko pracy pracownika wykonującego pracę zdalną,
  • wskazanie osoby lub organu odpowiedzialnych za współpracę z pracownikiem wykonującym pracę zdalną oraz upoważnionych do przeprowadzenia kontroli w miejscu wykonywania pracy zdalnej.
  1. Skutki dla pracodawcy nieprzekazania pracownikom informacji o warunkach zatrudnienia – sankcje za nieudzielenie prawidłowych informacji.
  2. Przedstawienie i omówienie przykładowej nowej informacji o warunkach zatrudnienia w zakładzie, w którym funkcjonuje regulamin pracy.
  3. Konsultacje, pytania i dyskusja.
zwiń
rozwiń
Adresaci

pracownicy działów kadr i płac, kadra kierownicza, pracownicy działów prawno-organizacyjnych, osoby, które na co dzień zajmują się tematyką prawa pracy w urzędach oraz samorządowych jednostkach organizacyjnych i przygotowują dokumenty kadrowe.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem, praktyk, niezależny konsultant, audytor kadrowy, wykładowca Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury. Od lat zajmuje się opracowywaniem i wdrażaniem procedur w instytucjach sektora finansów publicznych w tym wdrażania systemu bezpieczeństwa informacji, kontroli zarządczej, na co dzień rozwiązując nietypowe problemy z praktyki przedsiębiorstw i administracji publicznej. Zajmuje się doradztwem, weryfikacją i przeglądem stanu dokumentacji prawno-pracowniczej pod kątem zgodności z przepisami prawa powszechnie obowiązującego. Przygotowuje propozycje kompleksowych rozwiązań zmierzające do poprawy funkcjonowania jednostki. Jako głos doradczy i ekspert na co dzień rozwiązuje nietypowe problemy z praktyki przedsiębiorstw i urzędów.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 389 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 13 stycznia 2023 r.