Prowadzenie biura rzeczy znalezionych jest jednym z zadań powiatów, które niejednokrotnie z racji nietypowych rzeczy, oddawanych do niego, nastręcza wielu pytań o właściwą interpretację przepisów. Okres wakacyjny sprzyja wzmożonemu ruchowi w biurach, dlatego też proponujemy Państwu uczestnictwo w spotkaniu dotyczącym funkcjonowania biura rzeczy znalezionych i zadań starosty jako organu, nadzorującego na gruncie przepisów ustawy o rzeczach znalezionych w celu usystematyzowania wiedzy, wymiany doświadczeń czy zdobycia podpowiedzi, jak należy postąpić w nieszablonowych sytuacjach. Przedstawimy właściwe postępowanie w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy, przyjmowania i przechowania rzeczy znalezionych, poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru. Wskażemy prawa oraz obowiązki znalazcy, a także osób przechowujących rzeczy.
Szkolenie polecamy osobom, chcącym podnieść wiedzę z zakresu problematyki niniejszego tematu, zarówno tym, które od niedawna zajmują się tą tematyką, jak i osobom z dłuższym stażem, które chcą poszerzyć swoją wiedzę, rozwiązać problemy i rozwiać wątpliwości, tak, by móc prawidłowo stosować przepisy.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa