nabycie umiejętności redagowania i sporządzania statutów i regulaminów, zaktualizowanie wiedzy w tym zakresie, zapoznanie się z najnowszym orzecznictwem sądów
Podstawy prawne funkcjonowania instytucji kultury, jakie przepisy stosujemy przy tworzeniu tych aktów, na jakie podstawy prawne się powołujemy.
Osobowość prawna samorządowych instytucji kultury i jej wpływ na zapisy statutów i regulaminów.
Rejestr instytucji kultury i elektroniczna księga rejestrowa – jakie obowiązki ma dyrektor instytucji kultury a jakie organizator w kontekście prawidłowego prowadzenia rejestru.
Statut jako podstawa działania instytucji kultury. W jaki sposób stworzyć prawidłowy statut. Jakich zapisów nie można umieszczać w statucie a jakie bezwzględnie winny się w nich znaleźć. Jak zapisać w statucie:
nazwę, teren działania i siedzibę instytucji kultury;
zakres działalności;
organy zarządzające i doradcze oraz sposób ich powoływania;
określenie źródeł finansowania;
zasady dokonywania zmian statutowych;
postanowienia dotyczące prowadzenia działalności innej niż kulturalna, jeżeli instytucja zamierza działalność taką prowadzić;
cele i zadania biblioteki;
organy biblioteki i jej organizację, w tym zakres działania i lokalizację filii oraz oddziałów;
nazwę jednostki sprawującej nadzór merytoryczny nad działalnością biblioteki - w odniesieniu do biblioteki wchodzącej w skład ogólnokrajowej sieci bibliotecznej;
Omówienie przykładowego statutu.
Regulamin organizacyjny w samorządowych instytucjach kultury. Procedura wprowadzenia regulaminu. Jakich błędów unikać aby regulamin nie był nieważny i wszedł w życie.
Jak powinny wyglądać prawidłowe zapisy regulaminu organizacyjnego.
Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących ochrony danych osobowych. Doświadczona trener, prowadzący szkolenia podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autor komentarzy i opinii prawnych.
Kultura, sport, NGO, promocja