1. Zasady obiegu dokumentów w zakresie rozliczania VAT w jst - zmiany w politykach rachunkowości i instrukcjach obiegu i kontroli dokumentów.
2. Zasady księgowania VAT krok po kroku po centralizacji - przykłady - w budżecie jst, urzędzie, jednostce budżetowej, czy zakładzie budżetowym, w tym m. in.:
a. Konto 300 czy/i 225? Może inne, nowe konta?
b. Rozliczenia VAT na ustalonym poziomie jst - organ czy urząd?
c. Warianty rozliczeń dochodów i wydatków budżetowych: netto – brutto.
d. Przykłady księgowań w sytuacji, gdy: VAT należny jest wyższy od naliczonego, VAT naliczony jest wyższy od należnego, z podległych jednostek przekazywany jest cały VAT należny lub nadwyżka VAT należnego nad naliczonym.
e. Paragraf wydatkowy 453, również w zakresie m.in. zapłaty VAT należnego mimo braku wpłaty -czy/kiedy?
f. Podzielona płatność w ewidencji.
g. Funkcjonowanie z rachunkiem bankowym do celów VAT.
h. Zwroty podatku VAT - dla kogo? Na jakich zasadach?
3. Podatek VAT, a sprawozdania finansowe i budżetowe Rb-27S, Rb-28S, Rb-34S oraz z operacji finansowych Rb-N, Rb-ZN.
4. Rola Centrum Usług Wspólnych w procesie rozliczania VAT.
5. Panel pytań i odpowiedzi.
Finanse, rachunkowość, podatki