• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

FUNKCJONOWANIE JEDNOSTEK OŚWIATY W NOWYM ROKU SZKOLNYM W CZASIE PANDEMII. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w nowym roku szkolnym w oparciu o wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia oraz rozporządzenia MEN.

Cele i korzyści
  • Zdobycie wiedzy z zakresu dostosowania szkół/przedszkoli/innych form wychowania przedszkolnego oraz placówek oświatowych do organizacji roku szkolnego w trzech formach kształcenia: stacjonarnym, hybrydowym i zdalnym, w oparciu o wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej.
  • Omówienie propozycji dokumentów: procedur wewnątrzszkolnych, regulaminów, zarządzeń w każdej z form organizacji pracy szkoły/przedszkola w warunkach stanu epidemii.
  • Przygotowanie dyrektorów szkół i przedszkoli (publicznych i niepublicznych) do wdrażania zróżnicowanych form organizacji roku szkolnego 2020/2021 w czasie trwania stanu epidemicznego.
  • Przedstawienie propozycji kształtowania nowej rzeczywistości oświatowej w zadaniach organów prowadzących i placówek oświatowych z uwzględnieniem zmian prawnych.
  • Wyposażenie dyrektorów oraz przedstawicieli jst i innych organów prowadzących w przykładowe rozwiązania dotyczące organizacji roku szkolnego 2020/2021: procedury, zarządzenia, plan posiedzenia rady pedagogicznej oraz narzędzia pomocnicze do realizacji zaplanowanych zadań.
  • Przygotowanie do monitorowania i kontroli warunków realizacji zadań oświatowych przez jst.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w nowym roku szkolnym - funkcjonowanie jednostek oświaty w czasie pandemii: stacjonarnego kształcenia, czasowego zawieszania szkół i przedszkoli oraz hybrydowej organizacji kształcenia - współpraca i wsparcie jednostek oświatowych przez organ prowadzący - alternatywne przykłady rozwiązań w poszczególnych typach placówek oświatowych.
  2. Wyłączanie stosowania niektórych przepisów w razie czasowego ograniczania lub zawieszania funkcjonowania szkół i przedszkoli - analiza szczegółowej organizacji nauczania wychowania i opieki w kontekście zmiennych form kształcenia, wychowania i opieki - indywidualizacja wdrażanych rozwiązań dostosowanych do możliwości i warunków szkoły/przedszkola.
  3. Wykorzystanie wniosków dyrektorów z nadzoru pedagogicznego w realizacji zróżnicowanych form kształcenia w roku szkolnym 2019/2020 jako podstawa planowania pracy szkoły/przedszkola w nowym roku szkolnym.
  4. Weryfikacja i analiza „eksperymentalnej” formy realizacji kształcenia na odległość realizowanego w szkołach od marca do zakończenia zajęć roku szkolnego 2019/2020 - wnioski z organizacji nauczania zdalnego w zadaniach szkół i samorządu, z wykorzystaniem wyników z egzaminów zewnętrznych.
  5. Zdalna edukacja jako jeden z kierunków realizacji polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2020/2021.
  6. Zaktualizowane wytyczne GIS dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych oraz instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w praktycznych rozwiązaniach dostosowanych do specyfiki szkoły/przedszkola oraz zmiennej formy kształcenia.
  7. Wytyczne MEN kierowane do szkół/przedszkoli oraz bezpośrednio do uczniów i rodziców.
  8. Zmiany w przepisach prawa oświatowego wdrażane od 1   września 2020 roku w zastosowaniu praktycznym.
  9. Ujednolicenie w danej jst wymaganych dokumentów określonych przez Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministra Zdrowia wynikających z reżimu sanitarnego oraz zasad postępowania szkoły/przedszkola wobec uczniów/pracowników objętych kwarantanną.
  10. Uwzględnienie higieny pracy uczniów i nauczycieli w różnorodnych formach kształcenia. Wnioski z rozwarstwienia lokalnej oświaty w warunkach realizacji „domowej edukacji”.
  11. Przykładowy plan posiedzenia rady pedagogicznej odrębny dla każdego typu placówki oświatowej - dostosowany do obowiązujących warunków epidemicznych i zmiennych form kształcenia.
  12. Zatwierdzenie zmian w organizacji szkół i możliwości kształcenia: stacjonarnego, hybrydowego i zdalnego, uwzględniającego rozwijanie samodzielności, innowacyjności i kreatywności uczniów.
  13. Przydział zadań i czynności dodatkowych nauczycielom realizującym zmienne formy kształcenia, wychowania i  opieki , a prawo pracy.
  14. Szczegółowe procedury i czynności dyrektora wynikające z nadzoru pedagogicznego w świetle wymagań prawnych - zarządzenia dyrektora.
  15. Wykorzystanie przez jst wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego dyrektorów szkół i przedszkoli do planowania kierunków rozwoju lokalnej oświaty w roku 2021/2022.
  16.  Dostosowanie liczby dodatkowych godzin i rodzajów zajęć do wysokiej jakości kształcenia oraz wsparcia psychologiczno – pedagogicznego wszystkich uczniów z uwzględnieniem zróżnicowania ich potrzeb rozwojowych i edukacyjnych – szczegółowa analiza wniosków z efektów realizowanych w roku szkolnym 2019/2020 dodatkowych, finansowanych przez jst, zajęć wspomagających i rozwijających.
  17. Przeprowadzanie planowanych i doraźnych kontroli  w  podległych jednostkach w zakresie nadzoru, dyscypliny pracy, spraw organizacyjnych i kadrowych.
  18. Panel dyskusyjny.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Przedstawiciele organów prowadzących (wójtowie, sekretarze, pracownicy samorządowi odpowiedzialni za sprawy oświatowe- naczelnicy, kierownicy, inspektorzy ds. oświaty, dyrektorzy, kierownicy i pracownicy CUW, ZEAS), dyrektorzy placówek oświatowych, wszyscy zainteresowani tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener, edukator, praktyk w realizacji zadań zarządczych w oświacie z pozycji organu nadzoru i samorządu. Posiada doświadczenie zawodowe w nadzorze pedagogicznym oraz na stanowisku doradcy prezydenta i naczelnika wydziału edukacji. Współpracuje z uczelniami wyższymi, gminami i innymi podmiotami w zakresie planowania, zarządzania i optymalizacji lokalnych systemów edukacyjnych.

zwiń
rozwiń