• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Publikacja danych na BIP w kontekście RODO i dostępu do informacji publicznej

Miejsce
Internet
Termin
09 lipca 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
419/449 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 25 czerwca 2025 r. cena wynosi: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Zagadnienia związane z publikacją treści na Biuletynie Informacji Publicznej instytucji budzą nadal wiele kontrowersji i wątpliwości, zwłaszcza jeśli dotyczą danych osobowych. Aby ustrzec się przed nieprawidłowościami i wyjaśnić wszelkie dyskusyjne kwestie proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, które pozwoli uporządkować wiedzę w zakresie właściwego przetwarzania danych osobowych w kontekście dostępu do informacji publicznej i zamieszczania ich w BIP. Podczas szkolenia ekspert omówi najważniejsze zagadnienia związane z przetwarzaniem danych osobowych na BIP –ie.

Zajęcia poprowadzi doświadczony trener, praktyk, znający od podszewki specyfikę funkcjonowania administracji publicznej, w szczególności samorządowej, świadczący wsparcie wdrożeniowe dotyczące systemów teleinformatycznych, cyfryzacji czy procesów digital, ceniony za jasny i fachowy sposób przekazywania wiedzy.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści

Dzięki udziałowi w szkoleniu uczestnik:

  • Poszerzy wiedzę dotyczącą prawnych i praktycznych aspektów prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej jednostki w kontekście dostępu do informacji publicznej i ochrony danych osobowych.
  • Będzie wiedział, które dane muszą zostać opublikowane na BIP-ie, jak rozpatrywać wniosek o dostęp do informacji publicznej, kiedy można powołać się na wyłączenie jawności danych prawnie chronionych.
  • Będzie potrafił dokonywać analizy przykładów zamieszczania danych osobowych, które często wzbudzają niejasności i problemy m. in. zamówień publicznych, umów, oświadczeń majątkowych czy danych związanych z rekrutacją pracowników.
  • Zweryfikuje, czy BIP jednostki jest prowadzony w sposób właściwy, zgodny z zapisami, wynikającymi z ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz rozporządzenia w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej czy ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Pozna odpowiedzialność za nieprawidłowe wykonywanie obowiązków związanych z publikacją danych.
  • Uzyska praktyczne porady i wskazówki, jak właściwie należy prowadzić i zamieszczać informacje na BIP- ie.
  • Będzie miał możliwość, podczas zajęć, zadawania pytań i konsultacji kwestii problemowych z ekspertem- praktykiem.
zwiń
rozwiń
Program
  1. Podstawy prawne prowadzenia BIP.
  2. Ochrona danych osobowych w kontekście Biuletynu Informacji Publicznej.
  3. Witryna urzędu, strona BIP zgodne z zasadami dostępności cyfrowej i standardu WCAG 2.2.
  4. Prowadzenie BIP vs. wnioskowy dostęp do informacji publicznej.
  5. BIP a ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego.
  6. Oznaczanie udostępnianej informacji – sposób wypełniania metryczki.
  7. Publikacja w BIP: sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie.
  8. Prawidłowe wyłączenie jawności danych prawnie chronionych.
  9. Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń.
  10. Publikacja ogłoszeń dotyczących naborów i konkursów w procesie rekrutacji na wolne stanowiska pracy.
  11. Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów.
  12. Publikacja danych o majątku oraz finansach.
  13. Oświadczenia majątkowe: kiedy usuwać jak liczyć długość okresu publikacji, jak to wygląda w stosunku do kadencji?
  14. Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach.
  15. Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli.
  16. Zakres jawności o osobach pełniących funkcje publiczne.
  17. Publikacja danych osobowych osób, wnoszących skargi, wnioski, petycje, uwagi. Udostępnianie kopii dokumentów prywatnych.
  18. Przetwarzanie/ wykorzystanie danych osobowych w procesie uzgodnień i konsultacji społecznych, np. aktów zagospodarowania przestrzennego.
  19. Publikacja danych osobowych w obwieszczeniach, decyzjach administracyjnych, aktach notarialnych.
  20. Publikacja danych osobowych w publikowanych treściach dotyczących nieruchomości (sprzedaż, dzierżawa, scalanie gruntów, służebność gruntowa, prawo pierwokupu, przyznawanie lokali socjalnych, bonifikaty).
  21. Informacja dotycząca podatków i opłat oraz innych należności pieniężnych np. umorzenia, ulgi, interpretacje, licytacje w postępowaniu egzekucyjnym.
  22. Informacje dotyczące decyzji środowiskowych.
  23. Zakres informacji dotyczących zgromadzeń publicznych.
  24. Publikacja ogłoszeń i wyroków sądowych, informacji z wyboru ławników.
  25. Prezentacja danych osobowych w dokumentacji dotyczącej przebiegu i efektów kontroli. Jaki zakres danych osobowych nie podlega procesowi anonimizacji?
  26. Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka.
  27. BIP a ustawa o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
  28. Pytania i odpowiedzi.
zwiń
rozwiń
Adresaci

Sekretarze, administratorzy systemów informatycznych, informatycy, osoby odpowiedzialne za obsługę BIP, stron internetowych i serwisów społecznościowych jednostek sektora publicznego, inspektorzy ochrony danych osoby odpowiedzialne za prawidłowe rozliczanie jednostki z zasad przestrzegania RODO.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Doświadczony trener, szkoleniowiec, przedsiębiorca, praktyk. Wdrożeniowiec platform, systemów i narzędzi ICT. Realizator projektów z obszaru: kompetencji cyfrowych, cyberbezpieczeństwa, bezpiecznej pracy w sieci. Prowadził szkolenia z tematyki ochrony danych osobowych, RODO, e-doręczeń, dostępności cyfrowej, transformacji cyfrowej, elektronicznego zarządzania dokumentacją (EZD), podpisu elektronicznego (aspektów technicznych, zmian w k.p.a.). Posiada ponad 10 lat doświadczenia w obszarach cyfryzacji i procesów digital. Zrealizował ponad 6000 godzin szkoleniowych w ramach edukacji, wdrożenia, konsultingu merytorycznego i technicznego. Przeprowadził szkolenia warsztatowe m.in. dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Cyfryzacji, Ministerstwa Edukacji, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Zdrowia, Państwowej Inspekcji Pracy, Agencji Rezerw Strategicznych, Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Agencji Mienia Wojskowego.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Katarzyna Szott
Informacje dodatkowe

Cena: 449 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 25 czerwca 2025 r. cena wynosi: 419 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

 

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 4 lipca 2025 r.