• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Zamówienia publiczne w kulturze. Wybrane kwestie dotyczące stosowania ustawy PZP przez publiczne instytucje kultury

Przy zgłoszeniu do 11 listopada br. promocyjna cena wynosi 399 zł netto/os.

Ważne informacje o szkoleniu

Zapraszamy na szkolenie pracowników instytucji związanych z działalnością kulturalną. Podczas spotkania omówione zostaną najważniejsze zagadnienia i problemy występujące w tej branży oraz sposoby ich rozwiązywania. Uczestnicy dowiedzą się m.in. o: zamówieniach wyłączonych ze stosowania ustawy do 130 000 zł, jak i zamówieniach udzielanych na podstawie art. 11 ust.5 pkt 2. Szczególny nacisk zostanie położony na stosowanie uregulowań prawnych w instytucjach kultury, których specyfika wymaga ich analizy pod kątem wyłączeń oraz stosowania ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Proponowane webinarium to również możliwość spotkania z ekspertem – praktykiem, który w ramach obowiązków służbowych zajmuje się zamówieniami publicznych w jednej z największych instytucji kultury w Polsce.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Zdobędziesz umiejętność identyfikacji swojej jednostki jako zamawiającego oraz internalizację związanych z nią obowiązków w kontekście realizacji zamówień publicznych;
  • Nabędziesz wiedzę na temat ograniczeń, szans i zagrożeń związanych z zastosowaniem ustawy Prawo Zamówień Publicznych, ze szczególnym uwzględnieniem instytucji kultury;
  • Uzyskasz pełne zrozumienie specyfiki zamówień publicznych w kontekście instytucji kultury, uwzględniając również stosowanie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. Dodatkowo, zweryfikujesz i uzupełnisz posiadaną wiedzę w praktyce;
  • Zdobędziesz niezbędną wiedzę i umiejętności do efektywnej realizacji zamówień publicznych w instytucjach kultury, uwzględniając stosowanie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej;
  • Uzyskasz możliwość porównania własnych doświadczeń z przedstawionymi podczas szkolenia sposobami rozwiązywania problemów występujących w obszarze kultury, co przyczyni się do efektywniejszej pracy i podejmowania właściwych decyzji;
  • Rozwiniesz umiejętności identyfikacji i rozwiązywania problemów, na które najczęściej napotykają pracownicy przy realizacji zamówień publicznych w instytucjach kultury, co przyczyni się do poprawy efektywności działań w tym obszarze.
zwiń
rozwiń
Program

1. Instytucja kultury jako zamawiający – możliwości ale i problemy. 
2. Planowanie zamówień oraz reguły dotyczące szacowania wartości zamówienia w instytucjach kultury:
a. Czy wszystko można zaplanować?
b. Planowanie a prawidłowa kwalifikacja zamówień wymagających łącznego szacowania np. zamówień artystycznych.
c. Specyfika szacowania wartości zamówienia na dostawy.
d. Szacowanie wartości zamówienia na usługi.
e. Zamówienia nieplanowane.
f. Zamówienia do 130 000 zł i newralgiczne problemy w procedurze podprogowej.
3. Wyłączenie „przedmiotowe” spod obowiązku stosowania ustawy Pzp istotne dla instytucji kultury:
a. Praktyka i błędy w korzystaniu z art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp – dostawy lub usługi o wartości mniejszej niż progi unijne z zakresu działalności kulturalnej związane z organizacją wystaw, koncertów, spektakli kulturalnych itd.
b. Relacja art. 11 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp do przepisów o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej – „dodatkowe” obowiązki instytucji kultury pomimo wyłączenia stosowania ustawy Pzp
4. Usługi społeczne. Identyfikacja usług społecznych w działalności instytucji kultury. Które to usługi społeczne i inne szczególne usługi. 
a. Jakie przepisy należy stosować do udzielania zamówień na usługi społeczne z uwagi na ich wartość?
b. Jak w praktyce udzielać zamówień na usługi społeczne i inne usługi szczególne?
5. Zamówienia publiczne według ustawy Pzp w procedurze „krajowej” o wartości mniejszej niż progi unijne – kluczowe zagadnienia:
a. Oświadczenie wstępne wykonawcy – forma i możliwe podpisy elektroniczne, treść, reguły składania.
b. Podmiotowe środki dowodowe – czy żądać od wykonawcy, jaki „model” działania wybrać, aby sprawnie, a zarazem z zabezpieczeniem interesów zamawiającego udzielić zamówienia rzetelnemu wykonawcy.
6. Barter w zamówieniach publicznych:
a. Rozliczenia barterowe w instytucjach kultury nie przeszły do lamusa.
b. Czym jest barter i czy na pewno mamy do czynienia z zamówieniem publicznym.
7. ChatGPT jak i czy można wykorzystać możliwości czata w zamówieniach publicznych w kulturze?
8. Dyskusja – zachęcamy Uczestników do zadawania pytań na bieżąco.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Osoby odpowiedzialne za kontrolę wydatkowania środków, dyrektorów, pracowników księgowości, pracowników działów zamówień publicznych i osoby merytoryczne, prowadzące postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w instytucjach kultury oraz wszystkie osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy na temat udzielania zamówień publicznych w obszarze działań jednostek kultury.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Pracownik samorządowy od 1995 roku, wieloletni praktyk z doświadczeniem pracy w różnych instytucjach kultury i urzędach, wykładowca, realizowała duże projekty współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju, oraz projektach w ramach Programu Rozwój infrastruktury. Na stałe związana z jedną z największych instytucji kultury w woj. Śląskim. Praktyk zamówień publicznych posiadająca bezpośrednie doświadczenie w działalności instytucji kultury.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Cena: 439 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych. Przy zgłoszeniu do 11 listopada br. promocyjna cena wynosi 399 zł netto/os.

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 20 listopada 2024 r.