• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Sztuka efektywnej komunikacji, autoprezentacji i prowadzenia spotkań. Budowanie relacji zawodowych

Ważne informacje o szkoleniu

Jeśli chcieliby się Państwo dowiedzieć, w jaki sposób zbudować długotrwałe i pozytywne relacje zawodowe, to szkolenie jest dla Państwa. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się, jak stworzyć dobre pierwsze wrażenie, w jaki sposób prowadzić skuteczną komunikację oraz poznają sposoby panowania nad stresem podczas wystąpień publicznych. Dodatkowym atutem szkolenia  jest przygotowanie uczestników do profesjonalnych kontaktów z partnerami biznesowymi i inwestorami.

zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej etykiety oraz dress code w relacjach zawodowych,
  • utrwalenie wiedzy oraz umiejętności dotyczących przygotowania oraz prowadzenia wystąpień publicznych, spotkań biznesowych, również z inwestorem,
  • utrwalenie wiedzy oraz umiejętności dotyczących panowania nad stresem oraz tremą podczas wystąpień publicznych i ważnych spotkań,
  • praca z doświadczonym trenerem, możliwość konsultacji i wymiany doświadczeń.

 

zwiń
rozwiń
Program

MODUŁ I – KOMUNIKACJA NIEWERBALNA

Dress code w urzędzie i biznesie

  • podstawowe zasady
  • dress code dla mężczyzn (garnitur, koszula, krawat, buty, pasek, skarpety, biżuteria, okulary, fryzura, perfumy)
  • dress code dla kobiet (garnitur, spodium, koszula, sukienka/spódnica, rajstopy, buty, biżuteria, fryzura, paznokcie, perfumy, makijaż)
  • warsztaty – co o ludziach mówi ich wygląd

Mowa ciała – dobre pierwsze wrażenie

  • teoria pierwszego wrażenia
  • efekt anielski, diabelski i atrybucji
  • mimika twarzy
  • gesty
  • ton głosu
  • sposób poruszania się
  • warsztaty – moje pierwsze wrażenie

 

MODUŁ II – KOMUNIKACJA WERBALNA

Techniki skutecznej komunikacji interpersonalnej

  • wprowadzenie do zagadnień z zakresu komunikacji
  • rodzaje komunikacji
  • aktywne słuchanie – trzy poziomy słuchania
  • narzędzia aktywnego słuchania – parafrazowanie, klaryfikowanie, dowartościowanie
  • bariery w komunikacji
  • analiza transakcyjna Ericha Berne'a

Komunikacja werbalna i niewerbalna

  • komunikacja werbalna vs komunikacja niewerbalna
  • zasady spójności przekazu
  • co mówią te gesty

 

MODUŁ III – WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

Jak przygotować się do wystąpienia publicznego

  • złote zasady wystąpień publicznych
  • sekrety mowy efektowej
  • ubiór
  • przygotowanie merytoryczne
  • wejście
  • postawa
  • kontakt wzrokowy
  • ruch sceniczny
  • elementy wystąpień publicznych

Identyfikacja grupy odbiorców, sposoby dostosowania się do słuchaczy

  • znaczenia dobrej identyfikacji grona odbiorców
  • sposoby identyfikacji grupy odbiorców
  • źródła pozyskiwania informacji nt grupy odbiorców
  • warsztat komunikacyjny – praktyczne sposoby dostosowania się do słuchaczy

Wzbudzanie zainteresowania wśród słuchaczy – co i jak mówić, aby grupa słuchała?

  • praktyczne narzędzia podtrzymywania wysokiego poziomu zainteresowania wśród słuchaczy
  • zasada Kubusia Puchatka
  • struktura wypowiedzi a poziom zainteresowania wśród słuchaczy

Jak dobrze odpowiadać na trudne pytania (kultura i etykieta rozmowy, jak reagować na przeszkadzanie i prowokację)?

  • kultura i etykieta rozmowy
  • narzędzia kontaktu z audytorium
  • sposoby reakcji na przeszkadzanie ze strony słuchaczy
  • sposoby reakcji na prowokację
  • asertywność i asertywna odpowiedź
  • coachingowe narzędzia komunikacyjne pomocne w tym zakresie

 

MODUŁ IV – STRES I TREMA

Techniki panowania nad stresem i tremą

  • pojęcie stresu oraz syndromu wypalenia zawodowego
  • moja mapa stresogenna
  • eustres i dystres
  • techniki radzenia sobie ze stresem i tremą – krótkotrwałe i długotrwałe
  • coachingowe narzędzie do zmiany ograniczających przekonań
  • trening progresywny Jacobsona

 

MODUŁ V – KONTEKST BIZNESOWY

Jak wielcy przywódcy inspirują do działania

  • warsztaty w oparciu o koncepcję Simona Sinka

Jobs to be done

  • co tak naprawdę sprzedajemy klientowi / inwestorowi?

Value propositions canvas

  • czego potrzebuje od nas klient / inwestor?

Dobry pitching

  • zasady prowadzenia prezentacji przed inwestorami
zwiń
rozwiń
Adresaci

Szkolenie skierowane jest do osób które świadomie chcą dbać o swoją autoprezentację i często komunikują się zarówno w ramach organizacji jak i z podmiotami zewnętrznymi, odpowiedzialnych za komunikację z klientem, również partnerem biznesowym w jednostkach samorządu terytorialnego, kadry kierowniczej a także osób prowadzących spotkania.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Trener, mentor, HR Business Partner, coach akredytowany przez International Institut of Coaching & Mentoring oraz Noble Manhattan Coaching. Wykładowca w Collegium Da Vinci (Poznań). Ambasador w Polsce marki Noble Manhattan Coaching. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.. Posiada wielkoletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń. Ponad 13 000 godzin spędzonych w salach szkoleniowych. Nauczyciel akademicki. Autor kilkunastu systemów ocen pracowniczych. W pracy dydaktycznej wykorzystuje głównie metody warsztatowe i studia przypadków. Jest przekonany, że każdą wiedzę można przekazać w sposób przystępny i zrozumiały. Prowadzi szkolenia m.in. z następujących obszarów: savoir-vivre i protokół dyplomatyczny, komunikacja wewnętrzna, coaching i mentoring, radzenie sobie ze stresem i syndromem wypalenia zawodowego, zarządzanie czasem, język urzędowy, zarządzanie zespołem, zarządzanie relacjami, świadome przywództwo, motywowanie pracowników, systemy ocen pracowniczych, przedsiębiorczość akademicka.

zwiń
rozwiń
Informacje dodatkowe

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 25 sierpnia 2023 r.