1. Tworzenie i aktualizacja receptur:
a. zasady układania receptur: kto tworzy receptury, w jakim celu? Współdziałanie intendenta i kucharza,
b. różnica pomiędzy recepturą żywieniową a technologiczną, wraz z prezentacją przykładów,
c. zasady aktualizacji receptur,
d. ułożenie przykładowych receptur (receptury na zupy mleczne, pasty, napoje mleczne, kompot, zupy obiadowe, dania mięsne, surówki, desery itp.),
e. przeliczanie wartości odżywczej na podstawie receptur.
2. Układanie jadłospisów:
a. zasady układania jadłospisów,
b. zakres informacji, które muszą być zaprezentowane na jadłospisie,
c. okres przechowywania etykiet, receptur i jadłospisów,
d. przeliczanie wartości odżywczej racji pokarmowych.
3. Wzorcowe gramatury dla różnych grup wiekowych dzieci.
4. Warsztaty rozpoznawania, które środki spożywcze mogą być stosowane w żywieniu zbiorowym dzieci.
5. Dyskusja. Podsumowanie szkolenia.
Oświata