1. Udostępnianie danych z Rejestru Mieszkańców i z Rejestru PESEL:
a. Podstawy prawne udostępniania danych.
b. Wydawanie zaświadczeń z Rejestru Mieszkańców i z Rejestru PESEL.
c. Podstawy prawne wydawania zaświadczeń.
d. Legitymacja procesowa wnioskodawcy – różnice w udostępnianiu danych a wydaniu zaświadczenia.
e. Działanie przez pełnomocnika: procedura, opłaty, zwolnienia.
f. Złożenie wniosku, weryfikacja kompletności wniosku – braki formalne a braki fiskalne.
g. Odmowa udostępnienia danych (w formie decyzji administracyjnej) i odmowa wydania zaświadczenia – omówienie różnic.
h. Orzecznictwo sądów administracyjnych.
i. Najczęstsze nieprawidłowości i problemy – omówienie zagadnień dot. udostępniania danych i wydawania zaświadczeń, m.in.: zasady udostępniania danych osobowych, opłaty za udostępnienie danych osobowych, dostęp do danych osobowych a wtórne ich wykorzystanie, charakter czynności, związanych z udostępnianiem danych jednostkowych, uzasadnienie decyzji, odmawiającej udostępnienie danych osobowych.
2. Nadawanie PESEL:
a. Podstawa prawna nadawania PESEL.
b. Zasady nadawania PESEL.
c. Nadawanie PESEL na wniosek.
d. Nadanie PESEL dla celów podjęcia pracy.
e. Omówienie najczęstszych nieprawidłowości i problemów.
3. NOWOŚĆ – najnowsze zmiany w ustawie o ewidencji ludności:
a. Wdrożenie rozwiązań technicznych, umożliwiających dokonanie zameldowania, wgląd do rejestru PESEL, pobieranie danych, informacji oraz zaświadczeń z rejestru PESEL.
b. Rejestr zastrzeżeń numerów PESEL:
• zasady i tryb zastrzegania oraz cofania zastrzeżenia numeru PESEL,
• zasady i sposób prowadzenia rejestru zastrzeżeń numerów PESEL,
• zasady i tryb udostępniania danych z rejestru zastrzeżeń numerów PESEL.
4. Pytania i odpowiedzi.
USC, ewidencja ludności, dowody osobiste