1. Aspekty prawne – ustawa o finansowaniu zadań oświatowych.
2. Metody wykazywania wydatków na kształcenie specjalne – podejście praktyczne.
3. Wzór zawarty w art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych - przykłady rozwiązania (warsztaty).
4. Metody wykazywania wydatków na kształcenie specjalne przez szkoły samorządowe- podejście praktyczne:
• co można sfinansować w ramach środków na kształcenie specjalne?
• jakie pomoce dydaktyczne można kupić z tych środków?
• jak wykazywać koszty wspólne według nowych zasad?
• jakim algorytmem wykazywać wynagrodzenia nauczycieli specjalistów?
• wykazywanie wynagrodzeń innych nauczycieli i obsługi/administracji,
• wydatki bieżące a wydatki majątkowe, indywidualne nauczanie, doskonalenie nauczycieli.
5. Zapisy orzeczenia o kształceniu specjalnym a wydatki ponoszone na kształcenie specjalne przez przedszkole/szkołę.
6. Rejestracja wydatków – dedykowane rozdziały klasyfikacji budżetowej.
7. Podział kwoty na kształcenie specjalne pomiędzy odpowiednie rozdziały klasyfikacji budżetowej, zuwzględnieniem tzw. małej metryczki i ustawowego wzoru z art. 8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.
8. Wykazanie wydatków na kształcenie specjalne w samorządzie w przypadku kontroli RIO.
9. Subwencja na kształcenie specjalne, jako punkt odniesienia do ponoszonych wydatków. Weryfikacja danych przekazanych przez MEN.
10. Zmiana liczby uczniów w ciągu roku – skąd środki na sfinansowanie kształcenia specjalnego tych uczniów?
11. Zmiana liczby uczniów w ciągu roku – czy można dokonywać przesunięcia środków zaplanowanych na kształcenie specjalne, gdy zmienia się liczba uczniów?
12. Środki na kształcenie specjalne ponoszone w szkołach i przedszkolach samorządowych a dotacje udzielane przez samorząd dla oświaty niesamorządowej – zależności.
13. Finansowanie uczniów niepełnosprawnych a dane wykazane w Systemie Informacji Oświatowej.
14. Informacje będące w posiadaniu jednostki samorządu terytorialnego i dyrektorów szkół i placówek. Jak szybko policzyć, sprawdzić i monitorować spełnianie art. 8 ustawy?
15. Dyskusja, odpowiedzi na pytania uczestników.
Oświata