1. Aktualny stan prawny – zestawienie przepisów i wymagań obowiązujących w dniu szkolenia. Uwagi praktyczne dotyczące zamówień w aktualnym stanie prawnym oraz zmian w 2022 roku.
2. Podział sposobu postępowania w zależności od przedmiotu i wartości zamówienia.
• Schemat postępowania na dostawę artykułów żywnościowych („wsad do kotła”) oraz w przypadku, gdy przedmiotem zamówienia będzie usługa cateringu.
• Dopuszczenie składania ofert częściowych. Na co zwrócić uwagę i w jaki sposób ująć takie rozwiązanie w dokumentacji postępowania?
• Obliczenie wartości zamówienia zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych i sumowanie zamówień. Kiedy sumować, a w jakich przypadkach nie? Opinie i interpretacje, w tym także Urzędu Zamówień Publicznych.
• Regulacje wewnętrzne – procedury nie objęte przepisami ustawy Pzp („regulaminowe”).
• Ustawa Pzp – tryby i możliwość ich zastosowania w przypadku wyżywienia.
• Przygotowanie opisu przedmiotu zamówienia dla dostawy art. żywnościowych („wsad do kotła”) oraz usługi cateringu.
• Przykłady kryteriów oceny ofert w zależności od przedmiotu zamówienia.
• Zamówienie dla szkoły albo postępowanie realizowane dla kilkunastu szkół.
• Na co zwrócić uwagę przygotowując i prowadząc postępowanie? Punkty krytyczne.
3. Przygotowanie i prowadzenie postępowania nie objętego trybami ustawy Pzp (poniżej 130 000 zł).
• Regulacja wewnętrzna – na co zwrócić uwagę?
• Opis przedmiotu zamówienia i wymóg ustawy Prawo oświatowe- „jeden gorący posiłek w ciągu dnia”. Przykładowy opis w przypadku „wsadu do kotła” oraz dla usługi cateringu.
• Istotne elementy umowy, w szczególności wskaźniki waloryzacji przy sukcesywnym wzroście cen. Przykładowe rozwiązania i projekt umowy w zależności od przedmiotu zamówienia.
• Ogłoszenie, zaproszenie, warunki i wymagania, kryteria oceny ofert - przykładowe rozwiązania.
• Elektronizacja w prowadzonym postępowaniu - jak można usprawnić postępowanie?
• Dokumentowanie postępowania - przykładowe rozwiązanie.
4. Zamówienia publiczne o wartości zamówienia równej lub przekraczającej 130 000 zł.
• Wybór trybu postępowania. Czy tylko tryb podstawowy jest dobrym wyborem?
• Postępowanie z możliwością zawarcia umowy na 2- 3 lata z efektywnym wykorzystaniem środków publicznych - taniej i prościej. Przykładowy schemat postępowania zgodnie z ustawą pzp.
• Przygotowanie SWZ, załączników i ogłoszenia o zamówienia w BZP. Przykładowa dokumentacja w przypadku „wsadu do kotła” i odrębna, gdy przedmiotem zamówienia jest usługa cateringu (wersja elektroniczna).
• Prowadzenie postępowania na przykładzie trybu podstawowego (art. 275 pkt 1). Schemat i sposób postępowania.
• Realizacja umowy – zmiany, aneksy. Przykładowy projekt umowy i mechanizmy pozwalające zmienić m.in. ilość, czas realizacji, wynagrodzenie wykonawcy (dla przedmiotu zamówienia: „wsad do kotła” i odrębnie dla usługi cateringu).
• Raport z realizacji umowy - przykładowe rozwiązanie.
• Obowiązki w trakcie realizacji umowy – punkty kluczowe.
• Sytuacje niedopuszczalne w realizacji umów w zamówieniach publicznych. Propozycja dalszego postępowania zamawiającego.
• Ogłoszenie o wykonaniu umowy w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5. Rejestr umów – zmiana wymagań. Kilka praktycznych podpowiedzi.
6. Kilka uwag praktycznych, przygotowanych przez prowadzącego szkolenie.
7. Panel dyskusyjny.
Oświata