Ustawa z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami nakłada na jednostki administracji publicznej konieczność zapewnienia dostępności ich obiektów i usług dla osób za szczególnymi potrzebami, w tym dla osób niepełnosprawnych. To nowy obowiązek dla administracji samorządowej. Ośrodki Pomocy Społecznej nie są zobowiązane regulacjami ustawowymi do powołania Koordynatora ds. dostępności, nie zmienia to faktu, że instytucje te muszą tą dostępność zapewnić. Do Kierownika OPS i wyznaczonych przez niego osób będzie więc należało m.in. przygotowanie i nadzorowanie działań na rzecz poprawy dostępności instytucji oraz monitorowanie stanu ich przystosowania do potrzeb osób z niepełnosprawnością. W związku z tymi nowymi obowiązkami zapraszamy na szkolenie podczas którego zapoznają się Państwo z praktycznymi aspektami wdrożenia przepisów ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, sposobami spełnienia jej wymagań i niezbędnymi czynnościami do wykonania w tym zakresie, co powoli przygotować się do przygotowanie raportu o dostępności.
Pomoc społeczna, zdrowie