Moduł 1. EFEKTYWNA KOMUNIKACJA I WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
Cel: Uświadomienie uczestnikom mechanizmów ułatwiających i blokujących komunikację w zespole oraz poznanie zasad delegowania zadań.
• Udoskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się w zespole.
• Poziomy konfliktów - rozwiązywanie konfliktów w zespołach:
- poziom informacji,
- poziom celów,
- poziom geograficzny,
- poziom wartości,
- poziom relacji.
• Czy każda grupa to zespół?
• Cechy zespołów zwycięskich.
• Delegowanie - dzielenie się władzą.
• Delegowanie – potrzeba czy konieczność?
• Mity na temat delegowania – dlaczego boimy się delegować?
• Co delegować, czego lepiej nie delegować - Zasada ABC.
• Zasady dotyczące delegowania.
• Sześć reguł efektywnego delegowania.
• Egzekwowanie delegowanych zadań – kanapka informacji zwrotnych.
• Feedback – jak przekazywać informacje trudne.
Moduł 2. PSYCHOLOGIA ZARZĄDZANIA CZASEM. STRUKTURALIZACJA CZASU - NAJPIERW RZECZY NAJWAŻNIEJSZE, CZYLI JAK USTALAĆ PRIORYTETY.
Cel: Uświadomienie uczestnikom barier utrudniających skuteczne zarządzanie sobą w czasie. Poznanie metod ustalania priorytetów.
• Pozytywne i negatywne nawyki związane z wykorzystaniem czasu - pracuj efektywnie, a nie ciężko i długo.
• Codzienna rutyna – ile czasu przecieka nam przez palce?
• Bieżączka – zabójca efektywności.
• Obalamy mity – wielozadaniowość i twórczy bałagan.
• Zasada Pareto – 20/80 – jak ustalić priorytety?
• Metoda ABC – najpierw ważne czy pilne?
• Matryca Eisenhowera – jak ją wykorzystać w nowej rzeczywistości i ustrzec się prokrastynacji?
• Jak ograniczyć stres i zapobiegać wypaleniu zawodowemu
• Zasady wspomagające motywację i lepsze zarządzanie czasem w pracy w celu podniesienia efektywności pracy:
- „zasada 1”,
- „zasada 2 minut”,
- „zjedz tę żabę”,
- „Reguła 5…4… 3… 2… 1”,
- metoda CUD – u.
Moduł 3. SZTUKA PLANOWANIA. JAK USTALIĆ SCHEMAT i RYTM DNIA, JAK PLANOWAĆ POD PRSJĄ CZASU?
Cel: Poznanie metod planowania oraz wskazówek ułatwiających ustalenie schematu dnia i określenie rytmu dnia.
• Metoda ALPEN - jak wykorzystać do robienia harmonogramu?
• Metoda 5/3 – ile czasu możesz zaplanować, żeby mieć poczucie sprawczości?
• Reguła 60 : 40 – jak planować realistyczne plany.
• Kalendarz Covey'a – planowanie tygodniowe.
• Hierarchia ważności zadań tygodniowych wg K. Abrahama/
• Schemat dnia – na co zwrócić uwagę, jakich pułapek się ustrzec?
• Rytm dnia – jak wykorzystać krzywą wydajności dnia, jak ją określić i wykorzystać w planowaniu zadań?
• Listy kontekstowe – samokontrola i redukcja codziennego stresu.
• Jak maksymalnie wykorzystywać swój umysł – organizacja jednostek pracy umysłowej, krzywa wydajności dobowej, przerwy, relaks i koncentracja, celebrowanie sukcesów.
• Rytuały – kluczem do efektywności w nowej rzeczywistości.
• Celebracja – dlaczego się wynagradzać i kończyć dzień z pozytywnym myśleniem?
Rozwój osobisty