1. Polityka rachunkowości – zasady rachunkowości, w tym:
a. ujęcie w świetle KSR 7 w księgach rachunkowych i sprawozdaniu:
- zdarzeń mających miejsce po dniu bilansowym;
- błędów z lat poprzednich;
- zdarzeń dotyczących zamykanego roku po dniu po sporządzeniu i zatwierdzeniu sprawozdania;
b. prezentacja uproszczeń w rachunkowości a zasada istotności,
c. zachowanie porównywalności sprawozdań finansowych;
d. wiarygodność sprawozdań finansowych i obowiązek ich publikacji.
2. Elementy obowiązkowe dokumentacji zasad (polityki) rachunkowości.
3. Uproszczenia w zasadach (polityce) rachunkowości.
4. Pozostałe zapisy ujmowane w zasadach (polityce) rachunkowości.
5. Formalne uregulowanie dokumentacji zasad (polityki) rachunkowości w JST, w jednostkach budżetowych i samorządowych zakładach budżetowych.
6. Zakładowy plan kont:
a. ewidencja bilansowa,
- opracowanie planu kont budżetu i jednostki,
- opis zasad funkcjonowania kont,
- dochody budżetu JST nieujęte w planach finansowych innych samorządowych jednostek budżetowych,
- określenie zasad prowadzenia ewidencji analitycznej,
b. ewidencja pozabilansowa.
7. Dokumentacja dodatkowa jako uzupełnienie zasad (polityki) rachunkowości.
8. Instrukcja inwentaryzacyjna.
9. Instrukcja kontroli i obiegu dokumentów finansowo-księgowych.
10. Konsultacje.
Finanse, rachunkowość, podatki