Proponowane szkolenie dotyczy zasad załatwienia sprawy administracyjnej od początku (wpływu wniosku, wszczęcia postępowania z urzędu) aż do wydania decyzji, albo załatwienia sprawy w inny sposób. Jego unikatowy charakter polega na połączeniu procedury administracyjnej i zasad prowadzenia dokumentacji zgodnie z instrukcją kancelaryjną w takim zakresie, jaki niezbędny jest każdemu pracownikowi urzędu. Na szkoleniu uczestnicy dowiedzą się lub przypomną sobie, kto jest stroną w postępowaniu, jaki mają termin na załatwienie sprawy, co zrobić z e-mailem, czy można składać dokumenty w formie skanu, kiedy uznać pismo za doręczone, kiedy sporządzić protokół, a kiedy notatkę służbową. Szkolenie obejmie również czynności kancelaryjne, które wykonuje każdy urzędnik: założenie i prowadzenie akt sprawy, nadawanie znaków spraw i kwalifikację archiwalną. Wskażemy kiedy można oddać akta do archiwum i jakie muszą one spełniać wymogi. Ze względu na zmiany w przepisach prawnych na szkoleniu poruszane będą również sprawy związane z e-doręczeniami.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa