I. Podstawy prawne prowadzenia BIP:
1. Kto ma obowiązek prowadzić BIP. Kluczowe założenia ustawy o dostępie do informacji publicznej.
2. Informacje publikowane w BIP - obowiązek czy przyjazna forma prowadzenia polityki informacyjnej.
3. Prowadzenie BIP a wnioskowy dostęp do informacji publicznej. BIP a ponowne wykorzystywanie informacji.
II. BIP- zagadnienia praktyczne:
1. Wymogi dla podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA.
2. Powołanie i kompetencje zespołu dedykowanego ds. BIP, zalecane procedury.
3. Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
4. Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
5. Proces publikacji w BIP (sposób przekazywania, forma publikacji, terminy, archiwizacja, aktualizacja informacji, linkowanie).
6. Jak dokonywać w BIP prawidłowego wyłączenia jawności danych prawnie chronionych?
7. Efektywność BIP a udostępnianie informacji w trybie wnioskowym.
8. Urzędowy publikator teleinformatyczny a internetowy serwis www.
9. Obowiązek zgłoszeniowy i funkcjonalność strony głównej BIP. Standaryzacja podmiotowych stron BIP w myśl rozporządzenia MSWiA.
10. Jak prawidłowo oznaczać udostępniane informacje - sposób wypełniania metryczki.
11. Kluczowe orzecznictwo sądów administracyjnych związane z BIP.
III. RODO w BIP. Procedury ochrony danych osobowych konieczne do wdrożenia w zakresie BIP. Cel prowadzenia BIP w świetle RODO. Obowiązek informacyjny RODO na BIP.
IV. Obowiązki publikacyjne określone w ustawie o dostępie do informacji publicznej:
1. Publikowanie programów, planów i innych zamierzeń. Udostępnianie zarządzeń, aktów normatywnych i ich projektów.
2. Jak udostępniać informacje o sposobie załatwiania spraw i ich stanie? Jak często i szczegółowo publikować dane o majątku oraz finansach? Udostępnianie informacji o prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach. Problematyka udostępniania dokumentacji przebiegu i efektów kontroli.
3. Publikacja treści i postaci dokumentów urzędowych – porady praktyczne.
4. Jakie informacje mogą, ale nie muszą znaleźć się w BIP? Prawo i praktyka. Jak poinformować o tym czego zabrakło w Biuletynie?
V. Ograniczenia na stronach BIP:
1. Zakres jawności danych o pracownikach i osobach pełniących funkcje publiczne.
2. Skuteczne i prawidłowe wyłączenie jawności tajemnic oraz danych prawnie chronionych?
3. Przestrzeganie zakazów publikacyjnych. Co może zostać uznane za reklamę?
VI. Dyskusja.
Kultura, sport, NGO, promocja