Ustawa z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Dostosowanie sposobu funkcjonowania instytucji do zapisów ustawy

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
I. Wprowadzenie do warsztatów:
1. Zagadnienia organizacyjne, agenda szkolenia.
II. Dostosowanie sposobu funkcjonowania urzędu do zapisów Ustawy:
1. Podstawa prawna: Ustawa z 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami; Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych – analiza zapisów ustawy w perspektywie dostępności urzędów dla klientów ze szczególnymi potrzebami.
2. Określenie katalogu klientów ze szczególnymi potrzebami w urzędzie.
3. Proksemika pomieszczenia:
• Katalog barier.
• Techniczne dostosowanie powierzchni urzędu do obsługi klientów ze szczególnymi potrzebami.
• Uniwersalne projektowanie nowych rozwiązań – jako instrument realizacji dostępności; zasady uniwersalnego projektowania (elastyczność użycia, dostępność i czytelność informacji, niski poziom wysiłku fizycznego, odpowiednie wymiary i przestrzeń, prosta i intuicyjna obsługa, tolerancja dla błędów).
• Racjonalne usprawnienia w usuwaniu istniejących barier.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa