1. Diagnoza aktualnego wizerunku Urzędu (miasta, gminy). Metody i narzędzia badawcze: tradycyjne i on-linowe:
• Audyt wizerunku Urzędu i badanie opinii mieszkańców.
• Badania ilościowe i jakościowe. Metody badawcze, konstrukcja scenariusza, dobór próby. Kogo, o co i w jaki sposób zapytać?
• Grupy focusowe i wywiady indywidualne. Organizacja i moderacja spotkania.
• Inne możliwości i instrumenty badania jakości pracy urzędu, także w sytuacji pracy zdalnej. Praktyczne przykłady i rekomendacje.
2. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, czyli jak dbać o pozytywny wizerunek Urzędu także w sytuacjach utrudniających obsługę klientów:
• Urząd jako przedstawiciel sektora usług.
• Urząd z ludzką twarzą. Pracownicy Urzędu i ich wpływ na wizerunek.
• Urzędnik on-line. Nowa rola urzędnika w procesie kształtowania wizerunku Urzędu.
• Tajemniczy klient, czyli audytor w urzędzie.
• Standaryzacja procesów obsługi klienta metodą na podnoszenie jakości usług świadczonych przez Urząd. Nowe zasady i normy pracy zdalnej.
3. Planowanie działań informacyjnych i promocyjnych Urzędu w trudnych sytuacjach:
• Koronawirus w Polsce i na świecie. Komunikacja urzędów z mieszkańcami w dobie epidemii. Idee i projekty usprawniające kontakt na linii: urząd-mieszkańcy.
• Wsparcie miast i gmin dla lokalnego biznesu. Fundusze, ulgi, udogodnienia.
• Komunikacja z mieszkańcami w czasie pandemii. Wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji.
• Obsługa klientów w czasie zagrożenia i kwarantanny. Twój urząd wciąż tu jest!
• Nie tylko epidemia. Komunikacja w innych sytuacjach kryzysowych.
4. Promocja i kształtowanie wizerunku Urzędu w praktyce. Przykłady i wskazówki:
• Promowanie urzędu w trudnych okolicznościach? To możliwe, a nawet konieczne!
• Urząd jako marka.
• Promocja a trendy społeczne. Wrażliwość Urzędu na czynniki i sygnały płynące z otoczenia.
• Rzetelna informacja versus poprawa nastojów społecznych. Jak radzą sobie polskie urzędy?
Kultura, sport, NGO, promocja