I. Wypadek przy pracy – definicje, podstawy prawne:
- wypadek w drodze do/z pracy,
- wypadek zrównany z wypadkiem przy pracy.
II. W jakich sytuacjach możemy mówić, że doszło do wypadku przy pracy?
III. Podział wypadków według skutków:
- wypadek śmiertelny,
- ciężki,
- zbiorowy,
- obowiązek zgłoszenia takiego wypadku przez pracodawcę do PIP i Prokuratury.
IV. Praca zdalna a wypadek przy pracy: co uznać za wypadek przy pracy w trakcie pracy zdalnej?
V. Zakażenie koronawirusem a wypadek przy pracy: czy zakażenie koronawirusem może być uznane za wypadek przy pracy?
VI. Postępowanie powypadkowe – etapy:
- kto i w jaki sposób je przeprowadza - zgłoszenie przez pracownika wypadku i powołanie zespołu powypadkowego oraz jego zadania,
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy przez pracodawcę
VII. Dokumenty sporządzane w postępowaniu powypadkowym:
- protokół powypadkowy,
- wprowadzenie wypadku do rejestru,
- sporządzenie statystycznej karty wypadku,
- wniosek do ZUS o świadczenie z tytułu wypadku przy pracy.
VIII. Wybrane orzecznictwo.
Kadry, prawo pracy, płace