W trakcie spotkania omówione zostaną wszystkie przepisy mające wpływ na pracę urzędów gmin w zakresie wydawania zezwoleń i naliczania opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż alkoholu w świetle ustawy z 21 stycznia 2021 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2021 poz. 159). Ustawa ta pozwala radom gmin na uchwalanie ulg dla przedsiębiorców prowadzących gastronomiczną sprzedaż alkoholu. Prowadzący omówi procedurę wydawania i cofania zezwoleń, problematykę naliczania opłat, najnowsze orzecznictwo a także najczęstsze problemy, na jakie urzędnicy napotykają w swojej codziennej pracy, dotyczące wydawania zezwoleń i pobierania opłat. Szkolenie powinno pomóc w rozwiązaniu wielu wątpliwości natury interpretacyjnej, które pojawiają się w trakcie stosowania przepisów ustawy.
Uczestnicy otrzymają w materiałach szkoleniowych m.in. przykłady decyzji, postanowień i innych dokumentów urzędowych, przydatnych w codziennej praktyce.
Działalność gospodarcza, alkohole