Instrukcje korzystania z platform internetowych, na których realizujemy szkolenia online
CO TO JEST WEBINARIUM I JAK BĘDZIEMY JE REALIZOWALI?
- Spotkanie to będzie realizowane w formie on-line. Udział pozwoli zapoznać się z tematem prezentowanym na żywo przez eksperta, zadać mu pytanie na czacie i porozmawiać z innymi uczestnikami.
- Będą Państwo widzieli i słyszeli trenera oraz wyświetlane przez niego materiały, prezentacje, filmy instruktażowe, dokumenty.
- Zarówno przed spotkaniem, jak i w jego trakcie mogą Państwo zadawać pytania poprzez czat. Trener odpowiada na te pytania na bieżąco lub w drugiej części spotkania w sesji pytań i odpowiedzi.
- Platforma, na której odbywa się webinarium, jest dostępna bezpośrednio przez przeglądarkę internetową, np. Google Chrome lub inną. Potrzebny jest komputer z dostępem do internetu. Przydatne mogą być również słuchawki z mikrofonem, aby móc zabierać głos. Kamera w komputerze nie jest konieczna.
- Po przesłaniu karty zgłoszenia otrzymają Państwo na wskazany adres unikalny link do webinarium (wirtualnej sali).
- Korzystanie z naszych webinariów jest bardzo proste. Jeżeli po raz pierwszy korzystają Państwo z naszego webinarium proponujemy testowe połączenie we wskazanym przez nas terminie.
- Po spotkaniu otrzymają Państwo mailem elektroniczne materiały a certyfikat ukończenia zostanie przesłany, w zależności od Państwa preferencji, pocztą lub mailem.
Poniżej przedstawiamy Państwu instrukcje do używania trzech najczęściej wykorzystywanych przez nas platform do prowadzenia zajęć webinarowych.
Korzystanie z platformy Zoom za pośrednictwem przeglądarki internetowej
- Proszę wejść w podany link do wirtualnego pokoju.
- Opcja Join from your Browser powinna pojawić się automatycznie. Jeśli tak się nie stanie, proszę wybrać download & run Zoom.
- Poniżej pojawi się opcja start from your browser. Proszę ją wybrać.
- Możecie być Państwo poproszeni o zalogowanie się na koncie Zoom. Jeśli nie posiadacie Państwo konta, proszę wybrać opcję Sign Up Free, aby założyć darmowe konto.
- Będziecie Państwo poproszeni o podanie imienia oraz hasła do wirtualnego pokoju.
- Proszę wybrać Join aby przenieść się do pokoju.
Korzystanie z platformy ClickMeeting za pośrednictwem przeglądarki internetowej
- Proszę wejść w podany link do wirtualnego pokoju za pomocą preferowanej przeglądarki Google Chrome.
- Przeglądarka wyświetli nam okno z prośbą o podanie imienia. Należy podać imię i nazwę jednostki w której Państwo pracują i wybrać opcję Enter.
- W przypadku braku głosu należy odświeżyć stronę i sprawdzić, czy nie posiadają Państwo wyciszonej karty. Jeżeli tak, proszę kliknąć „Zezwalaj na odtwarzanie dźwięku”.
Korzystanie z platformy Whereby za pośrednictwem przeglądarki internetowej
- Proszę wejść w podany link do wirtualnego pokoju za pomocą preferowanej przeglądarki Google Chrome.
- Przeglądarka wyświetli nam okno z prośbą o podanie imienia. Należy podać imię i nazwę jednostki w której Państwo pracują i wybrać opcję Continue.
- Następnie wybieramy opcję Request permission.
- Przeglądarka zapyta nas o dostęp do naszego głośnika i mikrofonu. Wybieramy opcję Zezwalaj.
- Następnie dołączamy do szkolenia online wybierając opcję Join meeting.
- Podczas szkolenia możemy zadawać pytania za pomocą włączenia mikrofonu i kamery.
Instrukcja w formie pdf, dostępna TUTAJ