• Skonsultowanie kwestii prawnych i praktycznych dotyczących problematyki petycji, skarg i wniosków.
• Przedstawienie najnowszych rozstrzygnięć organów nadzoru.
• Otrzymanie praktycznych przykładów pism i wzorów dokumentów.
Uzyskanie odpowiedzi na pytania:
• Jaka jest różnica pomiędzy skargą a wnioskiem?
• Jak skutecznie przeprowadzić procedurę załatwienia petycji, w tym petycji wielokrotnej?
• W jaki sposób rozpatrzeć wniosek i skargę?
• Jak należy przeprowadzić nadzór oraz kontrolę nad przyjmowaniem i załatwianiem skarg i wniosków?
• W jakim terminie należy rozpatrzeć wniosek, skargę lub petycję?
• Co zrobić w przypadku przekroczenia terminu?
• Jak prawidłowo stosować przepisy Kpa dotyczące rozpatrywania skarg, wniosków i petycji?
• Jak chronić dane osobowe osób, które składają skargi lub wnioski?
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa