Właściwe zarządzanie ryzykiem w jednostce jest najważniejszym z elementów systemu kontroli zarządczej, której podlegają jednostki administracji publicznej, w tym także jst i ich jednostki podległe, dlatego też proponujemy Państwu uczestnictwo w szkoleniu, które w praktyczny sposób przybliży problematykę identyfikacji i analizy ryzyka.
Zapoznanie z przepisami dotyczącymi kwestii zarządzania ryzykiem w jednostce, w tym niezbędnej dokumentacji, procedur, polityk i raportu rocznego. Dzięki szkoleniu uczestnicy dowiedzą się dlaczego tak istotna jest kontrola zarządcza, kto za nią odpowiada, jakie są role i zadania w systemie kontroli zarządczej.
Przedstawienie procesu zarządzania ryzykiem, wskazanie jak ustalić stan wdrożenia zarządzania ryzykiem, ustalić hierarchię, dokonać punktowej oceny poszczególnych ryzyk. Otrzymanie istotnych wzorów i kwestionariuszy dotyczących zarządzania ryzykiem pomocnych sprawnej i skutecznej analizie i tworzeniu polityki zarządzania ryzykiem.
Zdobycie praktycznych podpowiedzi i wskazówek od eksperta, w celu prawidłowego zarządzania ryzykiem w jednostce przy użyciu niezbędnych procedur oraz uniknięcia nieprawidłowości, zarówno w bieżącej pracy, jak i w przypadku kontroli.
Uzyskanie odpowiedzi na pytania, możliwość wymiany doświadczeń z ekspertem i uczestnikami szkolenia.
Radca prawny, trener, doradca, pracownik samorządowy od 1998 roku, w latach 2004-2006 arbiter z listy Prezesa UZP, audytor systemu finansów publicznych. Doświadczony audytor - praktyk, który przeprowadził liczne audyty zewnętrzne z zakresu działalności jednostek sektora finansów publicznych w tym w obszarze zamówień publicznych, finansów publicznych, projektów współfinansowanych ze środków UE.
Audyt, kontrola, zarządcze