E-doręczenia. Zmiany w 2024 roku. Nowelizacja. Zmiana standardu. Przygotowanie do stosowania
szkolenie w formule on-line
termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
I. Zmiany w regulacjach prawnych dotyczących e-Doręczeń:
1. Ustawa z 12 grudnia 2023 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 2699).
2. Komunikat Ministra Cyfryzacji z 12 lipca 2024 r. zmieniający komunikat w sprawie określenia terminu wdrożenia rozwiązań technicznych niezbędnych do doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej oraz udostępnienia w systemie teleinformatycznym punktu dostępu do usług rejestrowanego doręczenia elektronicznego w ruchu transgranicznym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1078).
3. Czego dotyczą zmiany przepisów w zakresie e-Doręczeń?
4. Nowy harmonogram stosowania e-Doręczeń.
5. Kogo dotyczy nowa data – 1 stycznia 2025 r.? Czy ta data zrównuje terminowo obowiązek stosowania PURDE i PUH?
6. Dla kogo terminy w zakresie e-Doręczeń pozostają niezmienione?
7. Jak nowy harmonogram wpływa na sytuację:
a. podmiotów publicznych,
b. podmiotów niepublicznych wpisanych do KRS,
c. przedsiębiorców wpisanych do CEiDG,
d. osób wykonujących zawody zaufania publicznego?
8. Na czym polega zmiana w zakresie „okresu przejściowego” dotyczącego e-Doręczeń z 12.12.2023 r. w zestawieniu z nowym komunikatem Minstra?
9. „Nowy okres przejściowy” z 12.12.2023 r. a KPA i OP.
10. Do doręczania przez kogo i do kogo się odnosi się ww. „nowy okres przejściowy”?
11. Jakie przepisy w zakresie doręczeń należy stosować w „nowym okresie przejściowym” przy doręczaniu do podmiotów publicznych, a jakie w przypadku doręczania do podmiotów niepublicznych?
12. Posiadanie adresu do doręczeń elektronicznych a stosowanie „nowych” bądź „starych” przepisów dotyczących doręczeń w postępowaniu podatkowym i postępowaniu administracyjnym w świetle zmiany 12.12.2023 r.
13. Czy podmiot publiczny, który utworzył adres do doręczeń elektronicznych przed datą wskazaną w harmonogramie (np. 1 stycznia 2025 r. dla JST) musi już teraz wysyłać korespondencję poprzez e-Doręczenia? A co z odbieraniem korespondencji?
14. Czy podmiot publiczny, który aktywował adres do doręczeń elektronicznych przed datą wskazaną w harmonogramie (np. 1 stycznia 2025 r. dla JST) musi już teraz wysyłać korespondencję poprzez e-Doręczenia? A jak aktywacja wpływa na odbieranie korespondencji? Czy ma tu znaczenie, kto jest adresatem?
15. Co z postępowaniami wszczętymi przed 19 grudnia 2023 r. (będącymi w toku)?
16. E-Doręczenia a EPUAP.
17. Założenia Planu naprawczego.
18. Założenia „małej nowelizacji” i „dużej nowelizacji”.
II. Zmiany w standardzie publicznej usługi e-Doręczeń (publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego):
1. Jakie nowe funkcjonalności przynosi zmiana standardu publicznej usługi e-Doręczeń?
2. Limity rozmiarowe i ilościowe wiadomości.
3. Przesyłka masowa – czyli jaka?
4. Do ilu adresatów będzie można nadać przesyłkę masową?
5. Czy przesyłka masowa rozwiąże problem doręczania decyzji wymiarowych?
6. Zmiana momentu skutku doręczenia – na czym polega i kogo dotyczy?
Cena: 449 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 3 września 2024 r.
Elektronizacja i cyfryzacja urzędu