• * Na Maku zamiast klawisza Alt używaj Ctrl+Option(⌥)

Statuty, regulaminy organizacyjne i regulaminy pracy - weryfikacja i sporządzanie. Niezbędne zapisy, zmiany, publikacja - 2 dniowe praktyczne warsztaty

Miejsce
Internet
Termin
13-21 stycznia 2025
Czas trwania
09:00 - 13:00
Cena
669/699 zł
Zapisz się na szkolenie
Program i karta zgłoszenia

Cena: 699 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 30 grudnia 2024 r. cena wynosi: 669 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

Ważne informacje o szkoleniu

Statut, regulamin organizacyjny czy regulamin pracy to podstawowe dokumenty, określające nadrzędne zasady ustroju, funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego. Prawidłowość ich zapisu oraz zgodność z przepisami prawa jest kluczowa dla właściwej realizacji zadań przez jst. Okres nowej kadencji jest świetnym czasem, by sprawdzić zapisy swoich dokumentów tj. statut jednostki czy regulamin organizacyjny, pracy i nanieść na nie stosowne poprawki lub je uzupełnić.

Proponujemy Państwu uczestnictwo w 2 - dniowym szkoleniu, podczas którego prowadząca:

  • Wskaże, jak prawidłowo sporządzać statut jst oraz regulamin organizacyjny, regulamin pracy czy regulamin monitoringu wizyjnego.
  • Wyjaśni, co powinno znaleźć się w zapisach tych fundamentalnych dokumentów.
  • Podpowie, jak właściwie zapisać stosowne zmiany.
  • Wytłumaczy, jak wprowadzić je w życie.
zwiń
rozwiń
Cele i korzyści
  • Analiza zapisów statutu jst – krok po kroku wskazanie, co powinien zawierać, kto powinien i w jaki sposób może go zmienić.
  • Wyjaśnienie, jakie elementy obligatoryjne, co może regulować, jakie zapisy należy zawrzeć w załącznikach, jak wprowadzać do niego zmiany.
  • Wskazanie, co powinien zawierać regulamin pracy, omówienie przykładowych zapisów regulaminu pracy i kontroli trzeźwości w jednostce. Analiza poszczególnych zapisów dotyczących m. in. obowiązków pracodawcy i pracownika, ewidencji czasu pracy, godzin nadliczbowych, pracy w soboty, bhp, monitoringu, uprawnień rodzicielskich.
  • Zwrócenie uwagi na zapisy, które powinny pojawić się w regulaminach po ostatnich nowelizacjach Kodeksu pracy.
  • Analiza zapisów regulaminu trzeźwości w jednostce – praca na przykładowym dokumencie.
  • Zdobycie cennych porad i wskazówek w celu właściwego uzgodnienia regulaminu i wprowadzenia go w życie.
  • Możliwość weryfikacji przez uczestników, czy ich dokumenty są aktualne, zgodne z przepisami i czy zawierają wszystkie obowiązkowe elementy. Prowadząca wskaże kwestie, na jakie należy zwracać uwagę, by uniknąć błędów i nieprawidłowości w tym zakresie.
  • Zajęcia pozwolą zapoznać się z praktycznym stosowaniem przepisów, uzyskać dostęp do obszernych materiałów szkoleniowych pomocnych przy wykonywaniu obowiązków, wyeliminować błędy i nieprawidłowości dotyczące statutów jst i regulaminów organizacyjnych.
  • Możliwość konsultacji kwestii problemowych, wymiany doświadczeń z trenerem i innymi uczestnikami szkolenia.
zwiń
rozwiń
Program

I. Sporządzanie statutów jst
1. Statut jednostki samorządu terytorialnego jako akt prawa miejscowego.
2. Organy kompetentne do opracowania, uchwalania statutu i zmian do niego.
3. Budowa statutu.
4. Zakres spraw regulowanych statutem.
5. Przepisy ogólne.
6. Zapisy o ustroju gminy i powiatu.
7. Zapisy dotyczące jednostek pomocniczych.
8. Zapisy dotyczące organizacji wewnętrznej rady gminy, rady powiatu, trybu pracy rady, sesje, uchwały, głosowania, komisje.
9. Zapisy dotyczące komisji skarg, wniosków i petycji oraz komisji rewizyjnej.
10. Zapisy dotyczące organu wykonawczego.
11. Zapisy dotyczące zasad dostępu do dokumentów.
12. Załączniki.
13. Wprowadzanie statutu w życie.
14. Wprowadzanie zmian do statutu.
15. Wprowadzanie tekstu jednolitego statutu.
II. Sporządzanie i weryfikacja regulaminów organizacyjnych w jst
1. Podstawy prawne regulaminu organizacyjnego.
2. Wprowadzanie regulaminu organizacyjnego w życie.
3. Struktura regulaminu organizacyjnego.
4. Elementy obligatoryjne w regulaminie organizacyjnym – omówienie.
5. Publikacja regulaminu organizacyjnego a termin jego obowiązywania.
6. Zmiany w regulaminach organizacyjnych.
III.  Sporządzanie i weryfikacja regulaminu pracy
1. Regulaminy pracy w praktyce – sporządzanie regulaminu.
2. Uzgadnianie treści regulaminu.
3. Wejście w życie regulaminu.
4. Aktualizacje i zmiany.
5. Co zawiera regulamin pracy, jak to zapisać:
• Postanowienia ogólne.
• Definicje ustawowe.
• Obowiązki pracodawcy – stopień szczegółowości.
• Prawa i obowiązki pracownika/zakazy/nakazy.
• Czas pracy, ewidencja czasu pracy, godziny pracy, rozkłady czasu pracy, praca w porze nocnej i w godzinach nadliczbowych, doba pracownicza, dyżury, okresy odpoczynku, praca w soboty.
• Organizacja pracy, wyjścia służbowe, wyjścia prywatne.
• Miejsce pracy, polityka kluczy i czystego biurka.
• Urlopy, zwolnienia od pracy, usprawiedliwianie nieobecności, spóźnienia.
• Bezpieczeństwo i higiena pracy.
• Monitoring wizyjny i inne formy monitoringu.
• Ochrona pracy kobiet i uprawnienia pracowników związanych z rodzicielstwem.
• Wypłata wynagrodzenia.
• Odpowiedzialność porządkowa pracownika.
• Równe traktowanie, zakaz dyskryminacji, zapisy antymobbingowe.
• Postanowienia końcowe.
6. Regulamin monitoringu wizyjnego – prawidłowe zapisy:
• Cel monitoringu.
• Zakres monitoringu.
• Zakazy.
• Czas przechowywania nagrań.
• Udostępnianie nagrań.
• Oznakowanie monitoringu.
• Realizacja obowiązku informacyjnego w zakresie ochrony danych osobowych.
 

zwiń
rozwiń
Adresaci

Kadra kierownicza administracji publicznej, w szczególności jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek podległych, sekretarze, kierownicy wydziałów organizacyjnych, pracownicy kadr, audytorzy wewnętrzni, osoby zainteresowane tematyką szkolenia.

zwiń
rozwiń
Informacje o prowadzącym

Radca prawny, ekspert z zakresu prawa administracyjnego, prawa pracy oraz przepisów prawnych dotyczących k.p.a. i e-doręczeń, tworzenia statutów jst, regulaminów pracy, ochrony danych osobowych, procedury rozpatrywania skarg i wniosków, udostępniania danych, dostępu do informacji publicznej, zapewniania dostępności, realizacji zadań własnych i zleconych jst. Doświadczona trenerka, prowadząca od kilkunastu lat szkolenia, podnoszące kwalifikacje pracowników administracji publicznej. Autorka komentarzy i opinii prawnych, wysoko oceniana za fachowość i jasność przekazu przez uczestników szkoleń i kursów.

zwiń
rozwiń
Lokalizacja
Internet

Szkolenia w formule on-line realizowane na żywo za pomocą platformy, która umożliwia obustronną komunikację między prowadzącym szkolenie a uczestnikami.

Koordynatorzy
Anna Szumkowska
Informacje dodatkowe

Cena: 699 PLN netto/os. Przy zgłoszeniu do 30 grudnia 2024 r. cena wynosi: 669 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.

 

Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać poprzez formularz zgłoszenia do 9 stycznia 2025 r.