Rejestr umów. Nowy obowiązek dla jednostek sektora finansów publicznych

szkolenie w formule on-line

termin szkolenia został potwierdzony do realizacji
1. Rejestr umów czyli zmiana przepisów o finansach publicznych:
a) Podstawa prawna nowych przepisów o rejestrze umów czyli ustawa z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r. poz. 2054 z późn. zm.).
b) Co się zmienia w ustawie o finansach publicznych?
c) Jaki jest cel tych zmian?
d) Kiedy przepisy o rejestrze umów wejdą w życie?
e) Co się zmieniło po nowelizacji z dnia 9 czerwca 2022 r.?
f) Co ma zmienić nowelizacja z dnia 16 sierpnia 2023 r.?
2. Rejestr umów w „pigułce” – czyli kluczowe informacje o rejestrze:
a) Czym jest rejestr umów?
b) Jaka jest różnica pomiędzy rejestrem umów a prowadzonymi aktualnie rejestrami obejmującymi umowy?
c) Kto będzie prowadzić rejestr umów?
d) Jaką formę będzie mieć rejestr umów?
e) Jakie umowy rejestr obejmie? Jakie jest kryterium kwotowe?
f) Kto będzie odpowiadać za raportowanie umów?
g) W jakim terminie należy raportować o umowach?
3. Prowadzenie rejestru umów:
a) Rola Ministra Finansów a rola pojedynczej jednostki.
b) Czy jednostka musi zorganizować infrastrukturę na potrzeby rejestru umów?
c) Gdzie rejestr będzie dostępny?
d) Jak uzyskać dostęp do rejestru?
e) Jakie jednostki mają obowiązek raportować w rejestrze o zawieranych przez nie umowach?
f) Kto faktycznie ma się zajmować raportowaniem umów?
g) Czy trzeba wprowadzić procedurę dotyczącą raportowania?
h) Jak wdrożyć raportowanie umów?
Cena: 389 PLN netto/os. Udział w szkoleniu zwolniony z VAT w przypadku finansowania szkolenia ze środków publicznych.
Wypełnioną kartę zgłoszenia należy przesłać do 2 października 2023 r.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa