1. Zagadnienia ogólne – charakterystyka aktualnego zarysu pragmatyki służbowej pracowników instytucji kultury.
2. Zasady nawiązania stosunku pracy w instytucjach kultury (cechy i rodzaje stosunku pracy).
3. Zmiany w dokumentacji pracowniczej po nowelizacji KP w 2023 r. (przykłady dokumentów).
4. Zmiana treści stosunku pracy.
5. Rozwiązanie stosunku pracy z pracownikiem instytucji kultury po zmianach w 2023 r.
6. Organizacja pracy zdalnej w instytucjach kultury. Regulacje wewnątrzzakładowe.
7. Zasady kontroli trzeźwości i obecności w organizmie pracownika środków działających podobnie do alkoholu.
8. Wynagrodzenie za pracę i inne świadczenia ze stosunku pracy.
9. Czas pracy w instytucjach kultury.
10. Status dyrektorów instytucji kultury. Powoływanie i odwoływanie dyrektorów instytucji kultury (z uwzględnieniem zmian od 19.04.2019 r. - (Dz. U. z 2019 r. poz. 115):
• Organy zarządzające i doradcze w instytucjach kultury, powoływanie zastępców dyrektora.
• Formy zarządzania instytucją kultury.
• Status prawny organizatora i relacje z dyrektorem instytucji kultury.
• Charakter prawny powołania dyrektora instytucji kultury.
• Powoływanie dyrektora instytucji kultury w trybie konkursowym i bezkonkursowym.
• Określenie zasad wynagradzania i przyznawania świadczeń fakultatywnych np. Nagród.
• Procedura odwołania dyrektora instytucji kultury – przesłanki, opiniowanie, ustanie stosunku pracy.
• Powierzanie obowiązków dyrektora instytucji kultury.
11. Zakres zastosowania Kodeksu pracy – wybrane zagadnienia (urlopy pracownicze, uprawnienia związane z funkcją rodzicielską, podróże służbowe, dodatkowe umowy w ramach stosunku pracy, kontrola i nadzór PIP).
12. Umowy cywilnoprawne w działalności kulturalnej.
13. Sesja pytań uczestników szkolenia.
Kultura, sport, NGO, promocja