1. Zakres polityki rachunkowości jednostek budżetowych.
2. Zasady opracowania i dokonywania zmian w polityce rachunkowości jednostki.
3. Najczęściej stosowane uproszczenia w rachunkowości jednostek budżetowych na tle zasady istotności.
4. Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych w systemach informatycznych.
5. Omówienie aktualnych problemów w rachunkowości jednostek budżetowych, w tym tych dotyczących zasad ujmowania (planowania i ewidencji) dochodów i wydatków przez jednostki budżetowe.
6. Szczegółowa charakterystyka wybranych kont, zawartych w załączniku nr 3 Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów, uwzględniając zapotrzebowanie na informacje, które są ujmowane m. in. w sprawozdaniach budżetowych:
a. zasady funkcjonowania kont zespołu 1, ze szczególnym uwzględnieniem gospodarki kasowej, split payment, kart płatności,
b. zasady funkcjonowania kont zespołu 2,
c. zasady funkcjonowania kont kosztów i przychodów,
d. zasady funkcjonowania kont pozabilansowych, w tym zaangażowania wydatków.
7. Odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
Finanse, rachunkowość, podatki