1. Przepisy prawne dotyczące wyboru ławników przez rady gmin.
2. Informacja rady gminy o przystąpieniu do wyborów ławników i możliwości zgłaszania kandydatów.
3. Kto może zostać ławnikiem? Negatywne przesłanki wyboru ławników.
4. Zgłaszanie kandydatów na ławników – krok po kroku.
5. Lista osób, zgłaszających kandydata.
6. Uchwała rady gminy w sprawie powołania zespołu ds. zaopiniowania kandydatów na ławników. Zespół i zakres działania zespołu. Opinia zespołu w sprawie zaopiniowania kandydatów.
7. Oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
8. Oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona.
9. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego, zaświadczenie lekarskie.
10. Terminy wyboru ławników.
11. Uchwała rady gminy w sprawie:
- zgłoszenia kandydata na ławnika, które wpłynęło po terminie.
- zgłoszenia kandydata na ławnika, które nie spełnia wymagań formalnych.
- wyboru ławników po przeprowadzeniu głosowania.
- powołania komisji rady gminy ds. zniszczenia dokumentów kandydatów, którzy nie zostali wybrani.
12. Informacja o dokonanym wyborze ławników dla prezesa właściwego sądu.
13. Uchwała rady gminy w sprawie wyboru ławników – procedura głosowania.
14. Stwierdzenie wygaśnięcia mandatu ławnika i odwołanie ławnika przez radę gminy.
15. Uchwała rady gminy o stwierdzeniu wygaśnięcia mandatu ławnika. Uchwała rady gminy o odwołaniu ławnika.
16. Wybory uzupełniające ławników.
17. Dyskusja.
Radni, biuro rady