Moduł 1. Wystąpienia publiczne online.
Cel: Uświadomienie uczestnikom podstawowych zasad online w wystąpieniach publicznych.
● Praca z kadrem - jak ustawić kadr, żeby był wzmocnieniem przekazu.
● Perspektywa – żabia, ptasia czy neutralna?
● Światło - na co zwrócić uwagę, czego unikać.
● Oko kamery - jak wykorzystać kamerę, żeby odbiorcy mieli poczucie, że przekaz jest kierowany do nich, a nie w próżnię.
● Webinary, livy - jak je wykorzystać do budowania marki instytucji.
Moduł 2. Zasady tworzenia wystąpień publicznych – scenariusz.
Cel: Poznanie przez uczestników zasad wystąpień publicznych.
● Jak zacząć i jak zakończyć (zamknąć) wystąpienie? (Kierunek, Korzyści, Fun)
● Struktura budowania wystąpienia publicznego.
● Kotwice - jak zainteresować publiczność i sprawić, aby lepiej rozumiała i zapamiętała wystąpienie.
● Schematy językowe w wystąpieniach publicznych. Jak mówić, a jak nie mówić, aby dobrze wypaść.
● Zasady budowania kontaktu w trudnych sytuacjach.
Moduł 3. Jak zostać charyzmatycznym mówcą?
Cel: Uświadomienie uczestnikom istoty komunikacji interpersonalnej w wystąpieniach publicznych.
● Istota autoprezentacji i wystąpień publicznych.
● Psychologia pierwszego wrażenia
● Mowa ciała: gesty – ich rola i znaczenie, mimika twarzy.
● Techniki budowania kontaktu z audytorium.
● Sposoby budowania własnej wiarygodności. Identyfikacja umiejętności i wewnętrznych zasobów w kontekście autoprezentacji i wystąpień publicznych.
● Spójność i brak spójności w wystąpieniach publicznych.
● „Nie suknia zdobi człowieka”, a jednak „Habit czyni mnicha” - Jak cię widzą tak cię piszą, czyli jak dbać o własny wizerunek i godnie reprezentować instytucję, w której pracuję.
● Stres w wystąpieniach publicznych: identyfikacja indywidualnych schematów reagowania na stres.
● Techniki radzenia sobie ze stresem w sytuacjach publicznych.
Rozwój osobisty