Doskonalenie umiejętności związanych z warunkowaniem świadczeń oraz sporządzaniem kontraktu socjalnego.
Podniesienie umiejętności współpracy pomiędzy osobą lub rodziną a ośrodkiem pomocy społecznej w zakresie rozwiązywania trudnej sytuacji życiowej.
Poszerzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do prawidłowej i skutecznej realizacji kontraktu socjalnego.
Poznanie odpowiedzi na pytania m.in.:
• Czym jest kontrakt socjalny ?
• Kto i kiedy może być stroną kontraktu socjalnego?
• Jakie skutki przewiduje kontrakt socjalny dla stron niewywiązujących się z jego postanowień?
• Jakich argumentów lub narzędzi wpływu używać, aby zachęcić klienta do współpracy?
• Jakie role może przyjąć pracownik socjalny w procesie kontraktowania?
• Jak pomagać, aby pomoc była skuteczna?
• Który formularz kontraktu socjalnego A czy B zastosować w danej sytuacji?
• Jak zaplanować działania prowadzące do realizacji celów kontraktu socjalnego,
• Co zrobić wtedy, gdy klient nie wywiązuje się z postanowień kontraktu socjalnego?
• Jakie są dobre praktyki w stosowaniu kontraktu socjalnego?
• Co zniechęca pracowników socjalnych do zawierania kontraktów socjalnych ?
• Dlaczego klienci zrywają kontrakt socjalny?
Pomoc społeczna, zdrowie