1. Interfejs programu MS Excel:
- wstążka, menu, klawisze dostępu
2. Efektywne poruszanie się po arkuszach:
- skróty klawiaturowe, pole nazwy, połączenie klawiatury i myszki
3. Sprawne wprowadzanie danych:
- zasady wprowadzania danych, miejsca wprowadzania danych, wprowadzanie danych do zakresów, wklejanie danych z aplikacji
4. Modyfikacja wyglądu dokumentu:
- formatowanie: skoroszytu, arkuszy, komórki, tabel, obiektów graficznych, motywy, formatowanie zaawansowane
5. Wykonywanie obliczeń na danych:
- wpisywanie formuł, kreator formuł, adresowanie komórek, użycie podstawowych funkcji arkusza, ułatwienia przy tworzeniu formuł, zagnieżdżanie funkcji, wykorzystanie narzędzi arkusza Excel alternatywnych do funkcji
6. Reorganizacja i podsumowywanie danych:
- sortowanie filtrowanie, tabele, autosumowanie, średnia, minimum, maksimum, funkcje baz danych, itp.
7. Tworzenie i edycja wykresów:
- tworzenie wykresu za pomocą kreatora na podstawie zakresu danych, edycja wykresu, łączenie wykresów, oś pomocnicza, etykiety, itp.
8. Korzystanie z danych zewnętrznych:
- pobieranie danych tekstowych, import danych z pliku tekstowego, arkusza, bazy danych, strony www
9. Tabele przestawne:
- dane dla tabel przestawnych, zalety tabel przestawnych, tworzenie tabel, operowanie danymi w tabelach przestawnych, wykres przestawny
10. Drukowanie danych:
- optymalizacja arkuszy pod kątem wydruku, formatowanie strony, powtarzanie wierszy/kolumn, obszar drukowania, drukowanie elementów arkusza, komentarze
Pozostałe