Kodeks postępowania administracyjnego a ustawa o doręczeniach elektronicznych po nowelizacji przepisów. Projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców

szkolenie w formule on-line
1. Zasady postępowania administracyjnego w orzecznictwie sądów. Skutki ich niezastosowania dla organów administracji publicznej.
2. Zasada pisemności a nowelizacja k.p.a. w związku z ustawą o doręczeniach elektronicznych.
3. Właściwość rzeczowa i miejscowa. Przekazanie według właściwości.
4. Pełnomocnik. Udzielanie pełnomocnictw. Jak ma postępować organ w stosunku do pełnomocników strony po nowelizacji k.p.a.?
5. Terminy załatwiania spraw administracyjnych:
- Zawiadomienia o niezałatwieniu sprawy.
- Bezczynność i przewlekłość postępowania a instytucja ponaglenia – nowelizacja k.p.a.
6. Doręczenia w postępowaniu administracyjnym a ustawa o doręczeniach elektronicznych.
7. Publiczna usługa doręczenia elektronicznego a kwalifikowane usługi doręczenia elektronicznego.
8. Adres do doręczeń, skrzynka do doręczeń.
9. Chwila doręczenia.
10. Wyłączenia od doręczeń elektronicznych.
11. Publiczna usługa hybrydowa.
12. Terminy wejścia w życie.
13. Wszczęcie postępowania administracyjnego.
- Obowiązki organu:
- sposoby wszczęcia postępowania,
- data i forma wszczęcia postępowania,
- pojęcie i wymogi formalne podania,
- pozostawienie podania bez rozpoznania,
- przekazanie podania według właściwości.
- Postanowienie o odmowie wszczęcia postępowania.
- Braki formalne.
KPA, prawo administracyjne, organizacja urzędu, archiwa