1. Identyfikacja podmiotów składających wnioski o zapewnienie dostępności: kto i w jakim czasie może zgłosić wniosek o zapewnienie dostępności.
2. Omówienie przykładowego wniosku o zapewnienie dostępności: jak elementy powinien zawierać wniosek, jak stworzyć dostępny wniosek.
3. Mechanizm skargowy – procedury:
• jak przygotować i wdrożyć procedurę mechanizmu skargowego w swoim urzędzie?
• sposoby odpowiadania na złożony wniosek.
4. Dostępność w zamówieniach publicznych – procedury, akty prawne:
• omówienie obowiązujących aktów prawnych dotyczących zapewnienia dostępności architektonicznej, cyfrowej oraz informacyjno – komunikacyjnej, na przykładzie Standardów dostępności dla polityki spójności 2014-2020.
5. Praktyczne wdrażanie art. 4 ust. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2021 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami: jak przygotować się, we własnej organizacji, na realizację tego przepisu, kto za to odpowiada.
6. Przykłady zapisów do stosowania w umowach w związku z realizacją art. 4 ust. 3. Ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami: omówienie przykładowych case study dotyczących stworzenia zapisów do umów oraz OPZ związanych z dostępnymi zamówieniami.
7. Dostęp alternatywny: czym jest, jakie rozwiązania dostępnościowe są traktowane jako alternatywne, sytuacje, w których dopuszczalny jest dostęp alternatywny.
Zamówienia publiczne