IX edycja Krajowego Kongresu Sekretarzy
Szanowni Państwo,
Sekretarze Województw, Powiatów, Miast i Gmin,
zapraszamy Państwa do udziału w już IX edycji Krajowego Kongresu Sekretarzy.
Krajowy Kongres Sekretarzy jest corocznym, najważniejszym branżowym spotkaniem organizowanym z myślą o Sekretarzach JST. To wyjątkowe wydarzenie, forum wymiany wiedzy i doświadczeń na temat kierunków rozwoju samorządu terytorialnego. Skupia ono w jednym miejscu przez dwa dni przedstawicieli rządu, samorządu, biznesu i wyjątkowej klasy ekspertów reprezentujących przede wszystkim organy nadzoru nad działalnością samorządu i świat nauki. To doskonała przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy Sekretarzami reprezentującymi wszystkie regiony Polski oraz okazja do podzielenia się dobrymi praktykami.
IX Krajowy Kongres Sekretarzy odbędzie się 30 września-1 października 2025 r. w Warszawie.
Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, a współorganizatorem Krajowa Rada Forów Sekretarzy działająca przy Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego.
Tradycja Kongresu Sekretarzy zrodziła się z oddolnej inicjatywy Sekretarzy zrzeszonych w regionalnych Forach Sekretarzy działających przy ośrodkach Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego. To wydarzenie tworzone dla Sekretarzy i we współpracy z Sekretarzami.
Tegoroczny Kongres realizujemy pod hasłem: Sekretarz przyszłości - nowe regulacje, wyzwania i możliwości.
Podczas dwóch dni debat i rozmów, będziemy poruszać najważniejsze tematy z obszarów zarządzania jednostką samorządu terytorialnego oraz planowania i realizacji powierzonych jej działań, prawa i prawidłowego stosowania przepisów oraz współpracy pomiędzy organami nadzoru, jednostkami samorządu terytorialnego, instytucjami rządowymi, jak również społecznością lokalną.
W programie wydarzenia znajdziecie Państwo tematy związane z:
- elektronizacją usług,
- cyfryzacją procesów,
- wykorzystaniem nowoczesnych technologii w tym sztucznej inteligencji w pracy,
- ochroną danych osobowych,
- dostępem do informacji publicznej,
- kontrolą zarządczą,
- prawem pracy,
- ochroną ludności.
Przedmiotem rozmów będą również zagadnienia z zakresu:
- zarządzania jednostką i zespołem,
- promocji jednostki, budowania zaufania i zaangażowania lokalnej społeczności czy zarządzania sytuacjami kryzysowymi.
O wyzwaniach, z jakimi mierzy się samorząd, o jego przyszłości i kierunkach rozwoju, rozmawiać będziemy w gronie przedstawicieli rządu, samorządu, biznesu i najlepszych ekspertów.
Do współpracy w ramach wydarzenia zapraszamy: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Obrony Narodowej, Krajową Reprezentację Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, Krajową Radę Regionalnych Izb Obrachunkowych, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Cyfryzacji, Państwową Inspekcję Pracy, Urząd Ochrony Danych Osobowych, Najwyższą Izbę Kontroli, Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego, Naukową i Akademicką Sieć Komputerową – Państwowy Instytut Badawczy, Główny Urząd Statystyczny, Centralny Ośrodek Informatyki oraz Związki Samorządowe.
Kongres odgrywa istotną rolę w kształtowaniu strategii zarządzania i podnoszenia jakości administracji samorządowej. W ostatniej edycji wydarzenia (24-25 września 2024 r.) udział wzięło blisko 400 osób, przede wszystkim Sekretarzy z całej Polski. Informacje dotyczące VIII Krajowego Kongresu Sekretarzy oraz wcześniejszych Kongresów znajdziecie Państwo na stronie internetowej: www.kongressekretarzy.pl
Już dziś zapraszamy Państwa do udziału i współtworzenia największego wydarzenia dedykowanego Sekretarzom! Prosimy o rezerwację terminu i zachęcamy do kontaktu.
Do zobaczenia we wrześniu w Warszawie!
Pliki do pobrania
Kontakt
