Szanowni Państwo,

Sekretarze Województw, Powiatów, Miast i Gmin,

zapraszamy Państwa do udziału w już IX edycji Krajowego Kongresu Sekretarzy.

Krajowy Kongres Sekretarzy jest corocznym, najważniejszym branżowym spotkaniem organizowanym z myślą o Sekretarzach JST. To wyjątkowe wydarzenie, forum wymiany wiedzy i doświadczeń na temat kierunków rozwoju samorządu terytorialnego. Skupia ono w jednym miejscu przez dwa dni przedstawicieli rządu, samorządu, biznesu i wyjątkowej klasy ekspertów reprezentujących przede wszystkim organy nadzoru nad działalnością samorządu i świat nauki. To doskonała przestrzeń do wymiany doświadczeń pomiędzy Sekretarzami reprezentującymi wszystkie regiony Polski oraz okazja do podzielenia się dobrymi praktykami.

IX Krajowy Kongres Sekretarzy odbędzie się 30 września-1 października 2025 r. w Warszawie.

Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego, a współorganizatorem Krajowa Rada Forów Sekretarzy działająca przy Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego.

Tradycja Kongresu Sekretarzy zrodziła się z oddolnej inicjatywy Sekretarzy zrzeszonych w regionalnych Forach Sekretarzy działających przy ośrodkach Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego. To wydarzenie tworzone dla Sekretarzy i we współpracy z Sekretarzami.

Tegoroczny Kongres realizujemy pod hasłem: Sekretarz przyszłości - nowe regulacje, wyzwania i możliwości.

Podczas dwóch dni debat i rozmów, będziemy poruszać najważniejsze tematy z obszarów zarządzania jednostką samorządu terytorialnego oraz planowania i realizacji powierzonych jej działań, prawa i prawidłowego stosowania przepisów oraz współpracy pomiędzy organami nadzoru, jednostkami samorządu terytorialnego, instytucjami rządowymi, jak również społecznością lokalną.

W programie wydarzenia znajdziecie Państwo tematy związane z:

  • elektronizacją usług,
  • cyfryzacją procesów,
  • wykorzystaniem nowoczesnych technologii w tym sztucznej inteligencji w pracy,
  • ochroną danych osobowych,
  • dostępem do informacji publicznej,
  • kontrolą zarządczą,
  • prawem pracy,
  • ochroną ludności.

Przedmiotem rozmów będą również zagadnienia z zakresu:

  • zarządzania jednostką i zespołem,
  • promocji jednostki, budowania zaufania i zaangażowania lokalnej społeczności czy zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

O wyzwaniach, z jakimi mierzy się samorząd, o jego przyszłości i kierunkach rozwoju, rozmawiać będziemy w gronie przedstawicieli rządu, samorządu, biznesu i najlepszych ekspertów.

Do współpracy w ramach wydarzenia zapraszamy: Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, Ministerstwo Obrony Narodowej, Krajową Reprezentację Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, Krajową Radę Regionalnych Izb Obrachunkowych, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwo Cyfryzacji, Państwową Inspekcję Pracy, Urząd Ochrony Danych Osobowych, Najwyższą Izbę Kontroli, Narodowy Instytut Samorządu Terytorialnego, Naukową i Akademicką Sieć Komputerową – Państwowy Instytut Badawczy, Główny Urząd Statystyczny, Centralny Ośrodek Informatyki oraz Związki Samorządowe.

Kongres odgrywa istotną rolę w kształtowaniu strategii zarządzania i podnoszenia jakości administracji samorządowej. W ostatniej edycji wydarzenia (24-25 września 2024 r.) udział wzięło blisko 400 osób, przede wszystkim Sekretarzy z całej Polski. Informacje dotyczące VIII Krajowego Kongresu Sekretarzy oraz wcześniejszych Kongresów znajdziecie Państwo na stronie internetowej: www.kongressekretarzy.pl

Już dziś zapraszamy Państwa do udziału i współtworzenia największego wydarzenia dedykowanego Sekretarzom! Prosimy o rezerwację terminu i zachęcamy do kontaktu.

Do zobaczenia we wrześniu w Warszawie!